Home / Luchtvaart / Emirates’ drankfilosofie

Emirates’ drankfilosofie

Emirates’ drankfilosofie

Emirates heeft aan boord twee kanalen gelanceerd waar naar eigen zeggen haar ‘voedsel- en drankfilosofie’ te zien valt. De passagiers kunnen onder meer zien hoe menu’s tot stand komen en met welke partners wordt samengewerkt.

De Nederlander Joost Heymeijer, Senior Vice President of Inflight Catering bij Emirates, zegt: ‘Er zitten veel details in het bereiden van de maaltijden en het kiezen van de wijnen. De kanalen geven toegang tot onze voedsel- en drankfilosofie, de cateringstrategie en hoe we samenwerken met onze partners. Daarnaast geven onze tutorials en recepten passagiers iets interessants om mee naar huis te nemen.’

Investeringen
Emirates zegt recentelijk 700 miljoen dollar te hebben geïnvesteerd in ‘luxueuze wijnen’ en ‘regionale, seizoensgebonden’ maaltijden. De maatschappij uit Dubai huurt ‘prijswinnende chefs’ in om de menu’s samen te stellen. De luchtvaartmaatschappij serveert rond de 110 miljoen maaltijden per jaar, ‘met gelijke aandacht voor First Class, Business Class en Economy Class.’

Hoe het hele proces van eten en drinken aan boord tot stand komt toont Emirates nu aan boord op de Food and Wine Channels, waarvan een aantal afleveringen zijn gemaakt.

Food Channel
Food Channel laat zien hoeveel detail de Emirates Chefs stoppen in het ontwikkelen van de menu’s en het doen van inkopen van ingrediënten voor de maaltijden,’ zegt de airline in een verklaring. In de eerste twee afleveringen laat Emirates onder meer de zoektocht naar speciale olijfolie zien in Italië en krijgen de passagiers een beeld hoe medewerkers van de airline in Sri Lanka de Dilmah thee, die aan boord wordt geserveerd, uitzoeken.

Op Wine Channel staat een documentaire over Emirates’ strategie op het gebied van wijninkoop. De airline zegt ‘sterke relaties’ te hebben ontwikkeld met wijnmakers. ‘Emirates investeert actief in haar wijnkelder en heeft een sterk wijnprogramma gevestigd in de afgelopen tien jaar. Elke dag serveert Emirates meer dan tachtig soorten wijn, champagne en port in haar gehele netwerk.’

Lolke van der Heide
Door: | lolke[at]zakenreis.nl
Lolke van der Heide schrijft sinds 2007 voor Zakenreis over de luchtvaart en reiswereld.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
ZAKENREIS stopt in 2022

ZAKENREIS stopt in 2022

31/12/2021

In april 1999 schreef mijn vader Kees Hundepool (92), die in 1967 Zakenreis lanceerde, zijn laatste voorwoord. Een maand later ik mijn eerste. Nu, ruim 27 jaar nadat ik in…

TMC Special 2022 – Uniglobe

TMC Special 2022 – Uniglobe

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – STI

TMC Special 2022 – STI

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – CWT

TMC Special 2022 – CWT

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….