Home / Luchtvaart / Een Vlijtig Liesje voor KLM

Een Vlijtig Liesje voor KLM

Een Vlijtig Liesje voor KLM

KLM heeft haar tweede Boeing 787-10 Dreamliner ontvangen na een ‘ferry-vlucht’ vanuit de fabriek in Charleston, South Carolina. Het toestel heeft de naam Vlijtig Liesje gekregen.

Alle Dreamliners van KLM zijn vernoemd naar bloemen of bloeiende planten. Met de komst van het nieuwe toestel heeft KLM nu vijftien Dreamliners in de vloot: dertien 787-9’s en twee van het grotere type 787-10. Dit jaar komen er nog twee Boeing 787-10’s bij en in 2020 weer vier.

Het uiteindelijke aantal Dreamliners van KLM zal uitkomen op 28: dertien 787-9’s en vijftien 787-10’s.

In de Boeing 787-9 heeft KLM 294 stoelen geplaatst: dertig in business class, 48 in economy comfort en 216 in economy. In de Boeing 787-10 is deze verdeling: 38-36-270, met een totaal aantal van 344 stoelen.

Lolke van der Heide
Door: | lolke[at]zakenreis.nl
Lolke van der Heide schrijft sinds 2007 voor Zakenreis over de luchtvaart en reiswereld.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
ZAKENREIS stopt in 2022

ZAKENREIS stopt in 2022

31/12/2021

In april 1999 schreef mijn vader Kees Hundepool (92), die in 1967 Zakenreis lanceerde, zijn laatste voorwoord. Een maand later ik mijn eerste. Nu, ruim 27 jaar nadat ik in…

TMC Special 2022 – Uniglobe

TMC Special 2022 – Uniglobe

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – STI

TMC Special 2022 – STI

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – CWT

TMC Special 2022 – CWT

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….