Home / Luchtvaart / EasyJet en TMC’s ontmoedigen direct boeken

EasyJet en TMC’s ontmoedigen direct boeken

EasyJet en TMC’s ontmoedigen direct boeken

EasyJet onderzoekt samen met een aantal Britse TMC’s maatregelen om het rechtstreeks boeken bij easyJet tegen te gaan. Omdat rechtstreekse boekingen de duty of care bemoeilijken willen TMC’s dat tickets niet rechtstreeks geboekt worden op de website van de luchtvaartmaatschappij, maar via de eigen boekingskanalen.

Medewerkers die rechtstreeks via easyJet willen boeken, moeten worden terugverwezen naar de werkgever. Uitgangspunt van de samen werking is dat de medewerker na rechtstreeks bij easyJet boeken een e-mail ontvangt waarin wordt gevraagd de boeking via de portal van de werkgever te voldoen. In de e-mail kunnen de reizigers een directe link aanklikken om op de juiste manier te boeken.

De zogenoemde lekkage van corporate travel accounts is wat easyJet betreft in Nederland geen probleem, zegt Eric van Denderen van VCK Travel. Tegen Zakenreis zegt hij: “EasyJet kan voor zakelijke reizigers geboekt worden via Amadeus, de tarieven zijn dan gelijk aan de tarieven op de website van easyJet. Ook de voorwaarden zijn hetzelfde, er zou dus geen reden moeten zijn voor zakenreizigers om rechtstreeks te boeken. De bij ons aangesloten bedrijven leggen in hun reisbeleid ook vast dat via het systeem moet worden geboekt. Wij zien van easyJet geen leakage. In het Verenigd Koninkrijk is het wellicht anders.”

 

Lenneke Bosman
Door: | lenneke[at]zakenreis.nl | volg mij via @ lenneke_ZR
Lenneke Bosman schrijft sinds 2008 over de luchtvaart- en reiswereld. Met een achtergrond in de marketing van historische luchtvaart heeft zij ook ervaring opgedaan in de meetings- & incentivesbranche.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
ZAKENREIS stopt in 2022

ZAKENREIS stopt in 2022

31/12/2021

In april 1999 schreef mijn vader Kees Hundepool (92), die in 1967 Zakenreis lanceerde, zijn laatste voorwoord. Een maand later ik mijn eerste. Nu, ruim 27 jaar nadat ik in…

TMC Special 2022 – Uniglobe

TMC Special 2022 – Uniglobe

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – STI

TMC Special 2022 – STI

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – CWT

TMC Special 2022 – CWT

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….