KLM heeft deze week in China een campagne gelanceerd op social media onder de naam ‘Bottle of warmth’ – een verwijzing naar de Chinese gewoonte om warm water te drinken.
Met de actie wil KLM haar naamsbekendheid vergroten in China. Centraal staat een filmpje, in december opgenomen op Schiphol, waarbij KLM aan Chinese reizigers thermosflesjes uitdeelde die per plekke werden gevuld met warm water uit een 2,5 meter hoge waterkoker.
Er zijn ook in China nog van deze thermosflessen van KLM beschikbaar, maar ze worden tijdens de campagne niet standaard uitgedeeld, zegt een woordvoerder van de airline. De thermosfles van KLM heeft een accu met een usb-ingang, een type dat de Chinezen veel gebruiken. Het water kan zo eventueel tot een kookpunt worden gebracht om er thee mee te zetten, de nationale drank van de Chinezen.
‘KLM hecht veel belang aan de Chinese markt en is groot voorstander van technologische innovatie. Het weggeven van deze ‘bottles of warmth’ is onderdeel van onze Love at first flight-campagne en bedoeld om de reiservaring van onze Chinese klanten te verrijken’ zegt Toon Balm, General Manager van Air France-KLM in de regio Groot-China, in een verklaring.

