Home / Luchtvaart / China Airlines ontvangt eerste A350-900 XWB

China Airlines ontvangt eerste A350-900 XWB

China Airlines ontvangt eerste A350-900 XWB

China Airlines heeft vandaag haar eerste Airbus A350 ontvangen. De breed lachende topman Nuan-Hsuan Ho van de Taiwanese luchtvaartmaatschappij toonde zich tegenover Zakenreis een tevreden man over de nieuwe aanwinst.

China Airlines, een partner van KLM in SkyTeam, heeft veertien bestelde A350’s (Airbus A350XWB voluit – Extra Wide Body) besteld van de 900-variant. Ho begroette het eerste toestel in het aflevercentrum van Airbus in Toulouse. Met de Airbus A350 in de vloot introduceert de luchtvaartmaatschappij een aantal directe vluchten tussen Taiwan en Europa.

Het vandaag gepresenteerde toestel vliegt vanmiddag naar Taipei. Aan het eind van de maand wordt het toestel opgenomen in de dienstregeling. Eerst voor vluchten binnen Azië. In december dit jaar wordt het toestel ingezet voor een nieuwe non-stop verbinding tussen Amsterdam en Taipei. De tussenstop in Bangkok komt dan te vervallen.

Naast Amsterdam krijgt ook Rome een directe verbinding. De twee andere Europese bestemmingen van China Airlines, Wenen en Frankfurt, waren al non-stop maar zullen ook door de A350 worden bediend. Later zal de A350-900 ook op de Pacifica, Canada en andere nieuwe bestemmingen in Europa en Noord-Amerika worden ingezet. De directe vluchten verkorten de reistijd tussen Taiwan en Europa met vier uur en zijn van ‘groot strategisch belang’ zegt de airline.

Nieuwe vloot
De A350 is onderdeel van de vlootvernieuwing van China Airlines. Veertien A350’s zijn nu besteld, met een optie op nog eens zes. Daarnaast zijn eerder al tien nieuwe Boeing 777-300ER’s besteld. De toestellen vervangen de A340-300 en Boeing 747-400 toestellen.

De A350 is voor de Taiwanese luchtvaartmaatschappij ingericht als 306-zitter. Met 32 stoelen in Premium Business Class in een 1-2-1 configuratie en met full flat beds. De stoelen in de business class zijn voorzien van driepuntsgordels. In premium economy class is ruimte voor 31 extra comfortabele stoelen in een 2-3-2 opstelling. De economy class biedt plaats aan 243 passagiers. Zij zitten in slim line stoelen die staan opgesteld in 3-3-3 configuratie. In de Economy Class zijn twaalf sets stoelen zogenoemde ‘family couches’, waarop een volwassene met twee kinderen iets comfortabeler kunnen reizen doordat de kinderen de mogelijkheid hebben te gaan liggen.

De cabine vertoont gelijkenissen met het interieur van China Airlines nieuwe Boeing 777-300ER’s, maar is lichter dankzij het tapijt met een patroon van getekende kaki, het symbool van “aanhoudende welvaart” in het Chinees. Het ontwerp komt terug in de zijpanelen in de businessclass suites. Ook beschikt de business class over een ‘Sky Bistro’, de tegenhanger van de Sky Lounge in de 777 business class. In de Sky Bistro hebben business class passagiers zelf toegang tot koffie en snacks.

In totaal vliegt China Airlines zestien keer per week tussen Taipei en Europa. Vier vluchten per week vanaf Amsterdam, drie keer per week vanaf Wenen en twee keer per week vanaf Rome. Op Frankfurt wordt de frequentie verhoogd naar zeven vluchten per week.

Lenneke Bosman
Door: | lenneke[at]zakenreis.nl | volg mij via @ lenneke_ZR
Lenneke Bosman schrijft sinds 2008 over de luchtvaart- en reiswereld. Met een achtergrond in de marketing van historische luchtvaart heeft zij ook ervaring opgedaan in de meetings- & incentivesbranche.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
ZAKENREIS stopt in 2022

ZAKENREIS stopt in 2022

31/12/2021

In april 1999 schreef mijn vader Kees Hundepool (92), die in 1967 Zakenreis lanceerde, zijn laatste voorwoord. Een maand later ik mijn eerste. Nu, ruim 27 jaar nadat ik in…

TMC Special 2022 – Uniglobe

TMC Special 2022 – Uniglobe

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – STI

TMC Special 2022 – STI

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – CWT

TMC Special 2022 – CWT

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….