Home / Luchtvaart / Cathay: Self Service Bag Drop

Cathay: Self Service Bag Drop

Cathay: Self Service Bag Drop

Cathay Pacific Airways heeft het Self Service Bag Drop systeem in gebruik genomen op Schiphol. Volgens de Aziatische carrier zal hierdoor “de check-in ervaring” van passagiers verbeteren.

Hoewel het systeem van Cathay, in Vertrekhal 3 op Schiphol, al in mei operationeel was, geeft de carrier er pas nu in een persverklaring ruchtbaarheid aan. De machines van de Self Service Bag Drop bieden passagiers de mogelijkheid helemaal zelf hun bagage in te checken. Het proces bestaat uit het printen van de bagagelabels, het aanbrengen van de labels en het doorsturen van de bagage. Het gaat – uiteraard – om passagiers die al hebben ingecheckt, hetzij online of bij de selfservice check-in palen.

Cathay schat dat de selfservice passagiers de helft van de tijd kost ten opzichte van de ‘normale procedure’ met een wachtrij voor de check-in balies en de afgifte van de koffers. “Het nieuwe systeem zal leiden tot een soepelere en snellere check-in procedure.”

“Deze ontwikkeling staat in lijn met een wereldwijde trend van de luchtvaartmaatschappij om self-service faciliteiten op luchthavens te introduceren,” zegt Cathay Pacific. “Na de succesvolle opening van de Self Service Bag Drop machines op thuisbasis Hong Kong International Airport eerder dit jaar, is Amsterdam de eerste bestemming waarop Cathay Pacific deze service gebruikt.”

De carrier uit Hong Kong vliegt dagelijks non-stop vanuit Amsterdam, met een Boeing 777-300ER.

Lolke van der Heide
Door: | lolke[at]zakenreis.nl
Lolke van der Heide schrijft sinds 2007 voor Zakenreis over de luchtvaart en reiswereld

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
Single European Sky in zicht?

Single European Sky in zicht?

22/09/2020

De Europese Commissie heeft dinsdag een ‘upgrade’ voorgesteld van de Single European Sky. Volgens Brussel dwingt de “scherpe terugval van het luchtverkeer” als gevolg van corona tot een grotere “elasticiteit”…

Lufthansa snijdt nog dieper

Lufthansa snijdt nog dieper

21/09/2020

Lufthansa heeft maandag een veel diepere ingreep in de eigen organisatie aangekondigd, met nóg minder personeel en verdere verkleining van de vloot. De Duitse airline spreekt over een “significante verslechtering”…

Airbus: vliegen op waterstof

Airbus: vliegen op waterstof

21/09/2020

Airbus heeft maandag drie ontwerpen gelanceerd voor zero-emission vliegtuigen met waterstof (H) als energiebron. De fabrikant denkt een manier te kunnen vinden om bestaande technische bezwaren op te lossen. In…

APG is GSA Kenya Airways

APG is GSA Kenya Airways

18/09/2020

APG is de nieuwe GSA voor Kenya Airways in Europa. Dit hebben de twee partijen vrijdag bekendgemaakt. De Keniaanse carrier hervatte onlangs de vluchten naar Amsterdam, maar door corona is…