Home / Luchtvaart / Cathay: Self Service Bag Drop

Cathay: Self Service Bag Drop

Cathay: Self Service Bag Drop

Cathay Pacific Airways heeft het Self Service Bag Drop systeem in gebruik genomen op Schiphol. Volgens de Aziatische carrier zal hierdoor “de check-in ervaring” van passagiers verbeteren.

Hoewel het systeem van Cathay, in Vertrekhal 3 op Schiphol, al in mei operationeel was, geeft de carrier er pas nu in een persverklaring ruchtbaarheid aan. De machines van de Self Service Bag Drop bieden passagiers de mogelijkheid helemaal zelf hun bagage in te checken. Het proces bestaat uit het printen van de bagagelabels, het aanbrengen van de labels en het doorsturen van de bagage. Het gaat – uiteraard – om passagiers die al hebben ingecheckt, hetzij online of bij de selfservice check-in palen.

Cathay schat dat de selfservice passagiers de helft van de tijd kost ten opzichte van de ‘normale procedure’ met een wachtrij voor de check-in balies en de afgifte van de koffers. “Het nieuwe systeem zal leiden tot een soepelere en snellere check-in procedure.”

“Deze ontwikkeling staat in lijn met een wereldwijde trend van de luchtvaartmaatschappij om self-service faciliteiten op luchthavens te introduceren,” zegt Cathay Pacific. “Na de succesvolle opening van de Self Service Bag Drop machines op thuisbasis Hong Kong International Airport eerder dit jaar, is Amsterdam de eerste bestemming waarop Cathay Pacific deze service gebruikt.”

De carrier uit Hong Kong vliegt dagelijks non-stop vanuit Amsterdam, met een Boeing 777-300ER.

Lolke van der Heide
Door: | lolke[at]zakenreis.nl
Lolke van der Heide schrijft sinds 2007 voor Zakenreis over de luchtvaart en reiswereld.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
ZAKENREIS stopt in 2022

ZAKENREIS stopt in 2022

31/12/2021

In april 1999 schreef mijn vader Kees Hundepool (92), die in 1967 Zakenreis lanceerde, zijn laatste voorwoord. Een maand later ik mijn eerste. Nu, ruim 27 jaar nadat ik in…

TMC Special 2022 – Uniglobe

TMC Special 2022 – Uniglobe

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – STI

TMC Special 2022 – STI

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – CWT

TMC Special 2022 – CWT

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….