Home / Luchtvaart / Cathay Pacific gaat in de kosten snijden

Cathay Pacific gaat in de kosten snijden

Cathay Pacific gaat in de kosten snijden

Cathay Pacific Airways kondigde woensdag een omvangrijk plan aan om de kosten van de maatschappij omlaag te brengen. Hierbij sneuvelen banen. Bij de bekendmaking van de plannen tijdens een ‘leadership conference’ waren 360 senior managers aanwezig uit Hong Kong en van kantoren van de luchtvaartmaatschappij wereldwijd.

Als belangrijkste redenen om het roer om te gooien noemt Cathay de veranderende verwachtingen van klanten, de sterk toegenomen concurrentie, de grillige wereldeconomie. Er ontstaat een enorme druk op de luchtvaart als gevolg van deze factoren. Volgens Cathay is er sprake van een nieuwe werkelijkheid waar de maatschappij niet omheen kan: de concurrentie blijft voorlopig hevig en onzekerheid is ‘het nieuwe normaal’.

Het bedrijf lanceerde een strategie om de uitdagingen te lijf te gaan, een aanvulling op de al bestaande bedrijfsstrategieën. Met het motto ‘a Life Well Traveled’ zet de airline de wensen van de klanten centraal. Volgens Cathay levert dit een voorsprong op op concurrerende luchtvaartmaatschappijen. Cathay gaat meer data verzamelen en analyseren om het inzicht in de wensen van de reizigers te vergroten en zet technologie in om een meer gepersonaliseerde service te verlenen aan klanten.

Een reorganisatie, te beginnen bij de top, moet de organisatie van de airline simpeler en flexibeler maken. Dit gaat ten koste van banen, voorspelt de luchtvaartmaatschappij.

 

Lenneke Bosman
Door: | lenneke[at]zakenreis.nl | volg mij via @ lenneke_ZR
Lenneke Bosman schrijft sinds 2008 over de luchtvaart- en reiswereld. Met een achtergrond in de marketing van historische luchtvaart heeft zij ook ervaring opgedaan in de meetings- & incentivesbranche.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
Excuus KLM aan passagiers

Excuus KLM aan passagiers

30/11/2021

KLM heeft excuses aangeboden voor de chaos van vrijdag op Schiphol rond twee vluchten uit Zuid-Afrika. De ruim 600 passagiers moesten urenlang wachten, aan boord en op de luchthaven, om…

Schiphol breekt met Ballast

Schiphol breekt met Ballast

29/11/2021

Schiphol heeft ‘na intensief overleg’ gebroken met de aannemers Ballast-Nedam en TAV die samen bezig waren de A-pier te bouwen. Dit heeft de luchthaven maandag bekendgemaakt. Er komt een nieuwe…

Rotterdam Airport week dicht

Rotterdam Airport week dicht

29/11/2021

Rotterdam The Hague Airport is vanaf heden zeven dagen dicht wegens groot onderhoud van de taxibaan. Helikopters uitgezonderd moet al het vliegverkeer uitwijken naar luchthavens in de nabijheid. Een opknapbeurt…

Zaventem: vier nieuwe routes

Zaventem: vier nieuwe routes

28/11/2021

Vanaf Brussels Airport (Zaventem) zijn dit winterseizoen 130 bestemmingen beschikbaar, aangeboden door 52 luchtvaartmaatschappijen. Het gaat om een aangepast aanbod zegt de Belgische luchthaven, ‘waarbij uiteraard nog steeds rekening wordt…

Coronagolf op KLM-vluchten

Coronagolf op KLM-vluchten

27/11/2021

Op de twee KLM-vluchten die vrijdag uit Zuid-Afrika aankwamen, waren 61 passagiers besmet met corona, bijna tien procent van het totaal. Dit blijkt uit cijfers van de GGD. De positief…