Home / Luchtvaart / Campagne KLM in China

Campagne KLM in China

Campagne KLM in China

KLM is met een nieuwe campagne begonnen onder jongeren in China, bedoeld om meer naamsbekendheid te verkrijgen in een van de grootste markten ter wereld.

De naam van de campagne is Engels: Never Done. KLM wil inspelen op het generatieverschil in China: terwijl de mensen boven de veertig jaar nog gewend zijn om in groepen te reizen, zijn Chinese millennials veel individueler ingesteld, zowel voor zakenreizen als leisure.

Het uitgangspunt van de Never Done-campagne is, zo zegt KLM, om jonge Chinese reizigers ‘echte (reis)ervaringen mee te geven en hen daarmee te laten zien dat KLM de juiste partner voor ze is.’

KLM als partner
KLM werkt in China samen met twee airlines: China Southern en China Eastern. De maatschappijen voeren gezamenlijk vluchten uit (codeshare), maar KLM wil ook het eigen karakter benadrukken, zegt een KLM-woordvoerder desgevraagd.

Vorige week kondigde China Southern aan de alliantie SkyTeam te zullen verlaten, per 1 januari 2019; China Eastern blijft wel lid. Heeft ‘Never Done’ hiermee te maken? ‘Nee,’ zegt de woordvoerder. ‘De codeshares die we met China Southern hebben blijven geldig.’

Groepsreizen
Voorheen mochten de inwoners van de Volksrepubliek op last van de autoriteiten alleen in grotere groepen internationaal reizen. Sinds een aantal jaren mogen ze ook individueel of met een klein gezelschap de grens over. Daar maken de Chinezen, vooral de jongeren, gretig gebruik van.

Vorig jaar gingen 130 miljoen Chinezen op reis naar het buitenland, een stijging van zes procent ten opzichte van 2016. Ongeveer de helft van hen reist individueel. Reizigers met een Chinees paspoort vormen nu de grootste groep, internationaal. Met het stijgen van de welvaart in de Volksrepubliek zal ook de vraag naar vliegtickets naar verwachting de komende jaren verder omhoog gaan.

 

Lolke van der Heide
Door: | lolke[at]zakenreis.nl
Lolke van der Heide schrijft vanaf 2002 over de luchtvaart en reiswereld, voor diverse media. Sinds 2007 is hij verbonden aan Zakenreis.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
Eerste vlucht Delta op Tampa

Eerste vlucht Delta op Tampa

24/05/2019

Delta Air Lines, de partner van KLM en Air France, is vandaag begonnen met een nieuwe route vanuit Amsterdam naar Tampa, Florida. Delta breidt hiermee haar netwerk vanuit Nederland verder…

China eist geld voor MAX

China eist geld voor MAX

23/05/2019

De drie grote Chinese airlines eisen compensatie van Boeing voor het aan de grond houden van hun MAX-toestellen. Air China, China Southern en China Eastern hebben samen 42 Boeing MAX-8…

KLM in start-up Air Antwerp

KLM in start-up Air Antwerp

22/05/2019

KLM heeft met CityJet een nieuwe airline opgericht onder de naam Air Antwerp. Dit bevestigt een woordvoerder van de start-up tegen Zakenreis. Na de zomer wil de carrier beginnen met…

Bagagetoeslag KLM nu overal

Bagagetoeslag KLM nu overal

20/05/2019

KLM hanteert vanaf 21 mei op bijna het gehele netwerk een toeslag voor ruimbagage bij de goedkoopste tickets. Dit bevestigt Dries Klein, vice-president sales KLM Benelux, tegen Zakenreis. Het verschil…

Winstval Ryanair 29 procent

Winstval Ryanair 29 procent

20/05/2019

Ryanair heeft in het gebroken boekjaar 2018-19 de winst zien dalen met 29 procent, van 1,45 miljard naar 1,02 miljard euro. De Ierse prijsvechter noemt als oorzaken hogere brandstofkosten en…