Home / Luchtvaart / Brussels Airlines gaat digitaal

Brussels Airlines gaat digitaal

Brussels Airlines gaat digitaal

Voor Brussels Airlines staat 2017 in het teken van het optimaliseren van de digitale kanalen. Vanaf vandaag is de eerste stap gezet met de lancering van een app voor iOS en Android. De app moet de services en producten van de maatschappij toegankelijker maken.

Via de Brussels Airlines app kunnen reizigers tickets boeken, inchecken voor vluchten, een mobiele boarding pass gebruiken en op de hoogte blijven van schemawijzigingen. Binnenkort wordt het ook mogelijk om push-berichten te ontvangen via de app.

Uiteraard ontkwam de Belgische maatschappij eerder ook niet aan digitale kanalen. Onlangs verstuurde Brussels Airlines de tienmiljoenste mobiele instapkaart en ook beschikt de maatschappij over een social media team dat dagelijks meer dan 500 vragen van reizigers op social media behandelt.

De digitale reiservaring moet echter relevanter en efficiënter en daar zet de maatschappij dit jaar op in. “Dankzij alle data die we ter beschikking hebben, hebben we een steeds beter beeld van wat onze klanten willen en kunnen we hen dit ook aanreiken. Ongeveer 35 procent van onze verkoop wordt gerealiseerd op brusselsairlines.com, maar ook qua servicing moeten onze digitale platformen een oplossing kunnen bieden aan al onze klanten, ook zij die via een reisagentschap hebben gereserveerd,”  zegt Sebastien Scarmure, VP e-Commerce & Mobile.

De app is volgens Scarmure een eerste stap in de goede richting. De website van de airline wordt binnenkort ook vernieuwd en zal meer persoonlijke diensten aanbieden. De maatschappij streeft ernaar om up-to-date informatie over alle operaties in beeld te brengen en deze informatie te gebruiken om zowel klanten als werknemers op de hoogte te houden.

Lenneke Bosman
Door: | lenneke[at]zakenreis.nl | volg mij via @ lenneke_ZR
Lenneke Bosman schrijft sinds 2008 over de luchtvaart- en reiswereld. Met een achtergrond in de marketing van historische luchtvaart heeft zij ook ervaring opgedaan in de meetings- & incentivesbranche.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
Excuus KLM aan passagiers

Excuus KLM aan passagiers

30/11/2021

KLM heeft excuses aangeboden voor de chaos van vrijdag op Schiphol rond twee vluchten uit Zuid-Afrika. De ruim 600 passagiers moesten urenlang wachten, aan boord en op de luchthaven, om…

Schiphol breekt met Ballast

Schiphol breekt met Ballast

29/11/2021

Schiphol heeft ‘na intensief overleg’ gebroken met de aannemers Ballast-Nedam en TAV die samen bezig waren de A-pier te bouwen. Dit heeft de luchthaven maandag bekendgemaakt. Er komt een nieuwe…

Rotterdam Airport week dicht

Rotterdam Airport week dicht

29/11/2021

Rotterdam The Hague Airport is vanaf heden zeven dagen dicht wegens groot onderhoud van de taxibaan. Helikopters uitgezonderd moet al het vliegverkeer uitwijken naar luchthavens in de nabijheid. Een opknapbeurt…

Zaventem: vier nieuwe routes

Zaventem: vier nieuwe routes

28/11/2021

Vanaf Brussels Airport (Zaventem) zijn dit winterseizoen 130 bestemmingen beschikbaar, aangeboden door 52 luchtvaartmaatschappijen. Het gaat om een aangepast aanbod zegt de Belgische luchthaven, ‘waarbij uiteraard nog steeds rekening wordt…

Coronagolf op KLM-vluchten

Coronagolf op KLM-vluchten

27/11/2021

Op de twee KLM-vluchten die vrijdag uit Zuid-Afrika aankwamen, waren 61 passagiers besmet met corona, bijna tien procent van het totaal. Dit blijkt uit cijfers van de GGD. De positief…