Home / Luchtvaart / Brussels Airlines gaat digitaal

Brussels Airlines gaat digitaal

Brussels Airlines gaat digitaal

Voor Brussels Airlines staat 2017 in het teken van het optimaliseren van de digitale kanalen. Vanaf vandaag is de eerste stap gezet met de lancering van een app voor iOS en Android. De app moet de services en producten van de maatschappij toegankelijker maken.

Via de Brussels Airlines app kunnen reizigers tickets boeken, inchecken voor vluchten, een mobiele boarding pass gebruiken en op de hoogte blijven van schemawijzigingen. Binnenkort wordt het ook mogelijk om push-berichten te ontvangen via de app.

Uiteraard ontkwam de Belgische maatschappij eerder ook niet aan digitale kanalen. Onlangs verstuurde Brussels Airlines de tienmiljoenste mobiele instapkaart en ook beschikt de maatschappij over een social media team dat dagelijks meer dan 500 vragen van reizigers op social media behandelt.

De digitale reiservaring moet echter relevanter en efficiënter en daar zet de maatschappij dit jaar op in. “Dankzij alle data die we ter beschikking hebben, hebben we een steeds beter beeld van wat onze klanten willen en kunnen we hen dit ook aanreiken. Ongeveer 35 procent van onze verkoop wordt gerealiseerd op brusselsairlines.com, maar ook qua servicing moeten onze digitale platformen een oplossing kunnen bieden aan al onze klanten, ook zij die via een reisagentschap hebben gereserveerd,”  zegt Sebastien Scarmure, VP e-Commerce & Mobile.

De app is volgens Scarmure een eerste stap in de goede richting. De website van de airline wordt binnenkort ook vernieuwd en zal meer persoonlijke diensten aanbieden. De maatschappij streeft ernaar om up-to-date informatie over alle operaties in beeld te brengen en deze informatie te gebruiken om zowel klanten als werknemers op de hoogte te houden.

Lenneke Bosman
Door: | lenneke[at]zakenreis.nl | volg mij via @ lenneke_ZR
Lenneke Bosman schrijft sinds 2008 over de luchtvaart- en reiswereld. Met een achtergrond in de marketing van historische luchtvaart heeft zij ook ervaring opgedaan in de meetings- & incentivesbranche.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
Meeste subsidie voor KLM

Meeste subsidie voor KLM

10/07/2020

Sinds april heeft KLM van alle Nederlandse bedrijven de meeste subsidie voor de loonkosten ontvangen: ruim 330 miljoen euro. Dit blijkt uit het zogeheten Register NOW dat het UWV vrijdagavond…

Overleeft GBTA de crisis wél?

Overleeft GBTA de crisis wél?

10/07/2020

GBTA heeft deze week een interim-CEO benoemd, hangende het ethisch onderzoek naar de topman. Hoofdzorg voor de vereniging voor travel management is echter niet de bestuurscrisis, maar corona. Collega-organisatie ACTE…

ACTE failliet door corona

ACTE failliet door corona

09/07/2020

De Association of Corporate Travel Executives (ACTE) heeft deze week in de Verenigde Staten faillissement aangevraagd en alle activiteiten met onmiddellijke ingang topgezet. De corona-crisis heeft sinds maart geleid tot…

RAI schrapt kwart banen

RAI schrapt kwart banen

08/07/2020

RAI Amsterdam heeft woensdag een reorganisatie aangekondigd waarbij 125 banen, ruim een kwart van het totaal, verloren gaan. Het congrescentrum was tussen medio maart en 1 juli dicht door corona…