Home / Luchtvaart / BlueBiz wordt in nieuw jasje gestoken

BlueBiz wordt in nieuw jasje gestoken

BlueBiz wordt in nieuw jasje gestoken

BlueBiz, het zakelijke besparingsprogramma van KLM en Air France voor het midden- en kleinbedrijf, krijgt een make­over. De nieuwe opzet van het zakelijke spaarprogramma, dat ook een frisse look & feel krijgt, wordt in juni gelanceerd.

Wereldwijd kent BlueBiz zo’n 200.000 leden, waarvan 32.000 in Nederland. “Deze bedrijven genereren zo’n 30 procent van de zakelijke omzet van Air France-KLM,” zegt Harm Kreulen, KLM-directeur Benelux.

“In de Nederlandse markt ligt dat percentage nog hoger, op 40 procent – het mkb is de motor van onze economie. Afgelopen jaar hebben wij 2800 nieuwe leden verwelkomd.”
Van de 32.000 Nederlandse bedrijven die zijn aangesloten bij BlueBiz, zijn 18.000 leden ‘actief’. “Daaronder verstaan wij bedrijven die minimaal drie keer per jaar met KLM of partners reizen,” zegt Kreulen. “Onder het motto move them in, move them up willen wij niet alleen uitbreiden, maar ook de ‘slapende leden’ motiveren om actief te worden. Daarom hebben wij het programma eenvoudiger en aantrekkelijker gemaakt. Reisagenten helpen ons eveneens om nieuwe leden te werven. Als zij een bedrijf BlueBiz-lid maken, krijgen zij daar een incentive voor.”

Persoonlijk informeren
Om als bedrijf lid te worden van BlueBiz is een nummer van de Kamer van Koophandel voldoende, er geldt geen minimum reisomzet. “Zodra een bedrijf lid is, kunnen wij daar een relatie mee opbouwen,” zegt Kreulen. “Die communicatie is database driven – door de huidige technologische mogelijkheden kunnen wij persoonlijke en relevante informatie sturen. Wij kennen van BlueBiz-leden het volledige reisgedrag: op welke bestemmingen zij vaak vliegen, met welke frequentie en in welke periode. Als bijvoorbeeld een bedrijf opeens niet meer vijf keer per maand naar Genève vliegt, dan is er iets aan de hand. Of met hun business of ze vliegen met de verkeerde airline. Daar spelen wij vervolgens op in.”

Punten worden gekoppeld aan ticketprijs
Het sparen en verzilveren van Blue Credits wordt vanaf juni transparanter, zegt Kreulen. “Het aantal Blue Credits dat een bedrijf spaart, wordt gekoppeld aan de ticketprijs. Op dit moment is er nog de koppeling met de bestemming en de boekingsklasse. De Blue Credits kunnen worden ingewisseld voor gratis tickets, waarbij geen extra’s worden gerekend – belastingen en toeslagen zijn dus voortaan ook inbegrepen. Blue Credits kunnen tevens via de agent worden gespaard én via hen worden ingewisseld voor gratis tickets. Verder kunnen in het vernieuwde programma Blue Credits worden gebruikt voor de aanschaf van ancillaries, zoals stoelen met extra beenruimte, upgrades en omboekingen. We gaan stoppen met de BlueBiz Shop, waar een selectie artikelen met Blue Credits kon worden gekocht.”

CO2-uitstoot compenseren
De mogelijkheid om met BlueBiz de CO2-uitstoot van vliegtuigen te compenseren, sluit goed aan bij het groeiende bewustzijn van bedrijven over de impact van vliegen op het milieu, zegt Kreulen. “Er zijn inmiddels 60 bedrijven die dit al standaard doen.”

Behalve KLM en Air France zijn KLM-partners Delta Air Lines, Kenya Airways, Jet Airways, China Eastern en China Southern aangesloten bij het zakelijke spaarprogramma. Binnenkort komt daar de nieuwe code­sharepartner Virgin Atlantic bij.

Het bedrijfslidmaatschap van BlueBiz staat naast het frequent flyer-programma Flying Blue.
Op hetzelfde ticket sparen bedrijven Blue Credits en kunnen hun reizigers die Flying Blue-deelnemer zijn Flying Blue Miles sparen.

Manuschka
Door: | manuschka[at]zakenreis.nl
Manuschka Hundepool is hoofdredacteur en uitgever van Zakenreis.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
Ultimatum FNV aan KLM

Ultimatum FNV aan KLM

22/10/2019

FNV Cabine heeft KLM vandaag ‘een laatste kans’ gegeven om met een nieuw cao-voorstel te komen, vóór dinsdag 29 oktober, zo niet dan ‘volgen er acties.’ VNC, de andere bond,…

Qantas van JFK naar Sydney

Qantas van JFK naar Sydney

21/10/2019

Qantas heeft gisteren de eerste ultra-lange testvlucht voltooid tussen New York JFK en Sydney. De Boeing 787-9 Dreamliner deed 19 uur en 16 minuten over de afstand van ruim 16.000…

Het Raffles Hotel heropend

Het Raffles Hotel heropend

21/10/2019

Het Raffles Hotel in Singapore is na een grondige renovatie heropend. Raffles is sinds 2016 onderdeel van Accor en is een van de meest vooraanstaande vijfsterrenhotels ter wereld. Het Raffles,…

Een Vlijtig Liesje voor KLM

Een Vlijtig Liesje voor KLM

18/10/2019

KLM heeft haar tweede Boeing 787-10 Dreamliner ontvangen na een ‘ferry-vlucht’ vanuit de fabriek in Charleston, South Carolina. Het toestel heeft de naam Vlijtig Liesje gekregen. Alle Dreamliners van KLM…

Flybe wordt Virgin Connect

Flybe wordt Virgin Connect

17/10/2019

Flybe zal vanaf volgend jaar verdergaan als Virgin Connect. De regionale Britse carrier werd begin 2019 overgenomen door een consortium onder leiding van Virgin Atlantic. Virgin neemt de felrode bedrijfskleur…

Netwerk IoT op Schiphol

Netwerk IoT op Schiphol

17/10/2019

Schiphol heeft haar eigen netwerk voor Internet of Things-toepassingen volledig uitgerold. Er is  dekking in alle publieke gebieden zoals aankomst- en vertrekhallen, lounges, pieren en op Schiphol Plaza, evenals niet-publieke…