Home / Luchtvaart / Blue Bot is nieuwe inpakassistent van KLM

Blue Bot is nieuwe inpakassistent van KLM

Blue Bot is nieuwe inpakassistent van KLM

KLM heeft een virtuele inpakassistent op Google Home geïntroduceerd die passagiers hulp biedt bij het inpakken van hun koffer. Deze servicebot is interactief, intelligent en ‘praat’ met de passagiers. Haar naam is BB, wat ondanks haar zwoele stem geen verwijzing is naar de legendarische Brigitte Bardot, maar naar Blue Bot.

“Onze nieuwste service op Google Home met BB is de volgende stap in KLM’s innovatieve digitale strategie en de eerste stap in het gebruik van voice,” zegt Pieter Groeneveld, senior vice president Digital Air France-KLM. KLM’s servicebot is gebaseerd op kunstmatige intelligentie en geeft reizigers op Google Home persoonlijk advies over wat ze moeten meenemen op basis van hun bestemming, de duur van hun reis en het weer ter plaatse.

Google Home is een slimme luidspreker die door middel van spraaksturing opdrachten aanneemt voor verschillende diensten. Blue Bot ondersteunt passagiers op Google Home met een intelligente, interactieve inpaklijst door middel van spraaksturing. ‘De service begint door KLM op te roepen op Google Home. In de nabije toekomst kunnen klanten via Google Home een lijst met herinneringen naar hun favoriete sociale mediakanaal sturen wanneer ze specifieke items niet meteen kunnen inpakken, zoals visums die nog moeten worden geregeld,’ aldus KLM.

De servicebot BB is gebaseerd op kunstmatige intelligentie die verbonden is met een combinatie van KLM- en externe technologie. ‘BB is zelflerend en heeft haar eigen persoonlijkheid: behulpzaam, vriendelijk, professioneel en gewaagd,’ meldt KLM. ‘Door haar vaker te gebruiken, wordt ze slimmer en persoonlijker. BB ging in september 2017 van start op Messenger, door klanten tijdens een gesprek de mogelijkheid te geven een ticket te boeken. Nu biedt ze als pratende inpakassistent een tweede service. De komende periode zal BB meer services gaan bieden via verschillende sociale mediakanalen.’

KLM heeft een aantal influencers gevraagd de inpakassistent van KLM op Google Home uit te proberen. Klik hier om hun ervaringen te zien.

Manuschka
Door: | manuschka[at]zakenreis.nl
Manuschka Hundepool is hoofdredacteur en uitgever van Zakenreis.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
Een Vlijtig Liesje voor KLM

Een Vlijtig Liesje voor KLM

18/10/2019

KLM heeft haar tweede Boeing 787-10 Dreamliner ontvangen na een ‘ferry-vlucht’ vanuit de fabriek in Charleston, South Carolina. Het toestel heeft de naam Vlijtig Liesje gekregen. Alle Dreamliners van KLM…

Flybe wordt Virgin Connect

Flybe wordt Virgin Connect

17/10/2019

Flybe zal vanaf volgend jaar verdergaan als Virgin Connect. De regionale Britse carrier werd begin 2019 overgenomen door een consortium onder leiding van Virgin Atlantic. Virgin neemt de felrode bedrijfskleur…

Netwerk IoT op Schiphol

Netwerk IoT op Schiphol

17/10/2019

Schiphol heeft haar eigen netwerk voor Internet of Things-toepassingen volledig uitgerold. Er is  dekking in alle publieke gebieden zoals aankomst- en vertrekhallen, lounges, pieren en op Schiphol Plaza, evenals niet-publieke…

MoU met China Eastern

MoU met China Eastern

16/10/2019

Air France, KLM en China Eastern Airlines hebben vandaag in Shanghai een Memorandum of Understanding (MoU) getekend om hun huidige joint venture uit te breiden met Virgin Atlantic. De vergrote…