Home / Luchtvaart / Blue Bot is nieuwe inpakassistent van KLM

Blue Bot is nieuwe inpakassistent van KLM

Blue Bot is nieuwe inpakassistent van KLM

KLM heeft een virtuele inpakassistent op Google Home geïntroduceerd die passagiers hulp biedt bij het inpakken van hun koffer. Deze servicebot is interactief, intelligent en ‘praat’ met de passagiers. Haar naam is BB, wat ondanks haar zwoele stem geen verwijzing is naar de legendarische Brigitte Bardot, maar naar Blue Bot.

“Onze nieuwste service op Google Home met BB is de volgende stap in KLM’s innovatieve digitale strategie en de eerste stap in het gebruik van voice,” zegt Pieter Groeneveld, senior vice president Digital Air France-KLM. KLM’s servicebot is gebaseerd op kunstmatige intelligentie en geeft reizigers op Google Home persoonlijk advies over wat ze moeten meenemen op basis van hun bestemming, de duur van hun reis en het weer ter plaatse.

Google Home is een slimme luidspreker die door middel van spraaksturing opdrachten aanneemt voor verschillende diensten. Blue Bot ondersteunt passagiers op Google Home met een intelligente, interactieve inpaklijst door middel van spraaksturing. ‘De service begint door KLM op te roepen op Google Home. In de nabije toekomst kunnen klanten via Google Home een lijst met herinneringen naar hun favoriete sociale mediakanaal sturen wanneer ze specifieke items niet meteen kunnen inpakken, zoals visums die nog moeten worden geregeld,’ aldus KLM.

De servicebot BB is gebaseerd op kunstmatige intelligentie die verbonden is met een combinatie van KLM- en externe technologie. ‘BB is zelflerend en heeft haar eigen persoonlijkheid: behulpzaam, vriendelijk, professioneel en gewaagd,’ meldt KLM. ‘Door haar vaker te gebruiken, wordt ze slimmer en persoonlijker. BB ging in september 2017 van start op Messenger, door klanten tijdens een gesprek de mogelijkheid te geven een ticket te boeken. Nu biedt ze als pratende inpakassistent een tweede service. De komende periode zal BB meer services gaan bieden via verschillende sociale mediakanalen.’

KLM heeft een aantal influencers gevraagd de inpakassistent van KLM op Google Home uit te proberen. Klik hier om hun ervaringen te zien.

Manuschka
Door: | manuschka[at]zakenreis.nl
Manuschka Hundepool is hoofdredacteur en uitgever van Zakenreis.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
China erkent ‘EU-airline’

China erkent ‘EU-airline’

11/07/2019

De Europese Unie en China hebben een nog goed te keuren ‘horizontale luchtvaartovereenkomst’ gesloten waarin het principe van de EU-airline wordt erkend. Bijna vijftig landen deden dit al eerder, maar…

Nieuwe topman Norwegian

Nieuwe topman Norwegian

11/07/2019

Bjørn Kjos, één van de oprichters van Norwegian Air, is na zeventien jaar opgestapt als CEO. Kjos blijft wel aan als adviseur, maar draagt de leiding over aan Geir Karlsen,…

Vliegtaks in Frankrijk 

Vliegtaks in Frankrijk 

10/07/2019

Frankrijk voert volgend jaar een vliegtaks in voor alle vertrekkende passagiers, zo heeft de minister van transport bekendgemaakt. De opbrengst gaat naar ‘groen vervoer.’ Op binnenlandse of Europese vluchten in…

Afscheid Alders van ORS

Afscheid Alders van ORS

09/07/2019

Hans Alders heeft vanmiddag afscheid genomen van de Omgevingsraad Schiphol (ORS), na een voorzitterschap van 12,5 jaar. Zijn opvolger is Pieter van Geel, voor een interim-periode. Tijdens een symposium in…