Home / Luchtvaart / Biometrisch pad Emirates

Biometrisch pad Emirates

Biometrisch pad Emirates

Emirates bereidt zich voor om een ‘biometrisch pad’ te lanceren. Dit biedt passagiers een soepele en zorgeloze ervaring op de thuisbasis van de luchtvaartmaatschappij, Dubai International Airport.

Door het gebruik van biometrische technologie, een mix van gezichts- en irisherkenning, kunnen Emirates passagiers binnenkort inchecken voor hun vlucht, de paspoortcontrole doorlopen, de Emirates-lounge binnengaan en het vliegtuig betreden door het vliegveld door te lopen.

De biometrische apparatuur is geïnstalleerd in de Emirates Terminal 3 op Dubai International Airport. Deze apparatuur is te vinden bij een aantal check-in balies, geselecteerde gates en de Emirates Lounge in Concourse B voor premium passagiers. Gebieden waar biometrische apparatuur is geïnstalleerd, zijn duidelijk gemarkeerd.

Het testen van de Smart Tunnel, een project van de General Directorate of Residence and Foreign Affairs in Dubai (GDRFA) in samenwerking met Emirates, is op 10 oktober begonnen. Passagiers kunnen eenvoudig door een tunnel lopen en worden ‘goedgekeurd’ door immigratiediensten zonder menselijke interventie of een fysieke paspoortstempel.

Hoewel Emirates claimt ‘de eerste airline ter wereld’ te zijn die biometrisch boarden test, is dat niet correct. KLM en Schiphol startten in februari 2017 al een proef met vrijwillig met boarden zonder je instapkaart en paspoort te laten zien. De passagier gaat snel en eenvoudig aan boord van het vliegtuig via een apart poortje dat de passagier herkent aan het gezicht.

Integratie
Zodra de interne testen zijn voltooid, begint Emirates met het testen van biometrische verwerking op andere belangrijke klantcontactpunten op het vliegveld, zoals de check-in, de lounge en de gates. In een later stadium wordt het geïntegreerd bij de balies, gates en vervoersdiensten voor passagiers die overstappen op een aansluitende vlucht. Alle biometrische data wordt opgeslagen bij de GDRFA en reizigers die meedoen aan de testprocedure worden gevraagd om toestemming.

Adel Al Redha, Emirates’ Executive Vice President en Chief Operations Officer, zegt: “Begeleid door onze voorzitter HH Sheikh Ahmed bin Saeed Al-Maktoum is Emirates continu bezig met de innovatie en verbetering van de dagelijkse bezigheden. Na uitgebreid onderzoek en de evaluatie van vele technologieën en nieuwe benaderingen om de klantervaring te verbeteren zijn we nu tevreden met het voorbereidende werk dat we hebben uitgevoerd en zijn we klaar om ’s werelds eerste biometrische pad te testen in de Emirates Terminal 3. De passagiers krijgen hierdoor een betere service en een leukere ervaring mee, of ze nu aankomen, vertrekken of overstappen in Dubai. Dit sluit goed aan bij Emirates’ ‘Fly Better’ merkbelofte. We nodigen binnenkort passagiers uit om het biometrische pad te testen en kijken uit naar hun feedback.”

Major General Mohammed Ahmed Almarri, Dubai General Directorate of Residency and Foreign Affairs (GDRFA), zei: “We zijn verheugd om deze nieuwe initiatieven toe te passen in Terminal 3 in samenwerking met Emirates en onze andere belanghebbenden. De Smart Tunnel tests lopen zoals gepland en meer biometrische systemen worden nu geïnstalleerd op andere plekken in Terminal 3. Al deze initiatieven sluiten aan bij de visie van de regering om wereldleider te zijn op het gebied van innovatie en overheidsdiensten. Dit zal uiteindelijk de reizigerservaring op het vliegveld verbeteren en de efficiëntie van onze operaties versterken.”

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
ZAKENREIS stopt in 2022

ZAKENREIS stopt in 2022

31/12/2021

In april 1999 schreef mijn vader Kees Hundepool (92), die in 1967 Zakenreis lanceerde, zijn laatste voorwoord. Een maand later ik mijn eerste. Nu, ruim 27 jaar nadat ik in…

TMC Special 2022 – Uniglobe

TMC Special 2022 – Uniglobe

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – STI

TMC Special 2022 – STI

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – CWT

TMC Special 2022 – CWT

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….