
Qatar Airways heeft het eigen frequent flyer programma voor zakenreizen, Beyond Business, aangepast en richt zich voortaan op bedrijven van elke omvang.
De airline lanceerde het product een jaar vóór de pandemie uitbrak, in januari 2019 en richtte zich toen vooral op de zakelijke reisbehoeften van het midden- en kleinbedrijf. De Arabische carrier zegt donderdag in een verklaring een ‘nieuw en verbeterd’ product te hebben, voor ‘bedrijven van elke grootte.’ De airline biedt nu ‘meer flexibiliteit en op maat gemaakte zakenreisoplossingen.’
De coronacrisis heeft Qatar Airways – zoals elke luchtvaartmaatschappij – zeer hard geraakt. Vorige maand maakte het bedrijf een nettoverlies bekend over het gebroken boekjaar 2020/21 van omgerekend 3,5 miljard euro. Het passagiersaantal daalde in dezelfde periode met 82 procent naar 5,8 miljoen.
Verkeer trekt aan
Op veel plaatsen ter wereld, ook in het Midden-Oosten, trekt het vliegverkeer momenteel weer aan, dankzij de grootschalige vaccinatieprogramma’s tegen corona door overheden vanaf begin dit jaar. Maar het aantal zakenreizen blijft naar verhouding nog achter, het is vooral het leisurevervoer dat op gang komt.
Qatar Airways wil met Beyond Business het zakelijk reizen een impuls geven. Het vernieuwde programma omvat vijf niveaus: Elevate, Accelerate, Ascent, Advance en Achieve. “Bedrijven hebben de mogelijkheid om zich gratis in te schrijven voor het programma op het Elevate instapniveau, zonder jaarlijkse verplichte besteding, of toegang te krijgen tot hogere niveaus en voordelen op maat met een jaarlijkse verplichte minimumbesteding,” zegt de airline uit Doha in een communiqué.
Beeld © Qatar Airways

