Home / Luchtvaart / Beste en slechtste punctualiteitsscores van airlines

Beste en slechtste punctualiteitsscores van airlines

Beste en slechtste punctualiteitsscores van airlines

KLM presteert goed in een lijstje van website FlightStats: de Nederlandse luchtvaartmaatschappij heeft de beste punctualiteit van grote netwerk carriers wereldwijd. Flightstats publiceerde niet alleen de beste scores, maar ook de namen van airlines die het minder goed deden, en dat kan niet iedere maatschappij waarderen.

Het verschil in punctualiteit- het op tijd op de bestemming arriveren van uw vlucht- is groot. FlightStats nam de proef op de som en ontdekte dat de kans op vertraging in het ergste geval 56 procent bedroeg. In het beste geval, bij KLM, was de kans op vertraging 11,47 procent.

De site maakte gebruik van verschillende databronnen zoals gegevens van luchthavens, luchtvaartmaatschappijen zelf, de FAA en Eurocontrol om inzicht te verkrijgen in het mogelijke oponthoud. Gecombineerd leverde dit de volgende ‘winnaars’ en ‘verliezers’ op.

Beste punctualiteit
1. KLM – 11.47 procent
2. Iberia – 11.82 procent
3. JAL – 12.2 procent
4. Qatar Airways – 13.66 procent
5. Austrian – 14.26 procent
6. ANA – 14.46 procent
7. Singapore Airlines – 14.55 procent
8. Delta Air Lines – 14.83 procent
9. TAM Linhas Aéreas – 14.93 procent
10. Qantas – 15.7 procent

Slechtste punctualiteit
1. El Al – 56 procent
2. Icelandair – 41.05 procent
3. Air India – 38.71 procent
4. Philippine Airlines – 38.33 procent
5. Asiana Airlines – 37.46 procent
6. China Eastern Airlines – 35.8 procent
7. Hong Kong Airlines – 33.42 procent
8. Air China – 32.73 procent
9. Korean Air – 31.74 procent
10. Hainan Airlines – 30.3 procent

Wie geschoren wordt moet stilzitten maar vooral Air India, ‘The Maharaja of the Skies’, maakt zich druk om de behaalde derde plaats tussen de slechte scores. “Wij zijn het in het geheel niet eens met het rapport van FlightStats,” zegt een woordvoerder van Air India tegen de Hindustan Times. “Het lijkt erop dat dit rapport verzonnen is, het management van Air India zal dit tot op de bodem uitzoeken.”

Al met al ziet Jim Hetzel, vice president aviation and distribution bij FlightStats een verbetering in de resultaten van dit jaar, het achtste jaar dat de website deze cijfers publiceert. “Het zijn de beste cijfers tot nu toe,” zegt Hetzel tegen nieuwssite Bloomberg. “Ik zie een grote verbetering in de prestaties nu de competitie in de luchtvaart toeneemt.”

Lenneke Bosman
Door: | lenneke[at]zakenreis.nl | volg mij via @ lenneke_ZR
Lenneke Bosman schrijft sinds 2008 over de luchtvaart- en reiswereld. Met een achtergrond in de marketing van historische luchtvaart heeft zij ook ervaring opgedaan in de meetings- & incentivesbranche.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
City Connection van NH 

City Connection van NH 

14/11/2019

De NH Hotel Group heeft een nieuw product gelanceerd: City Connection. Gasten kunnen zo gebruik maken van diensten van alle hotels van de keten in de stad van verblijf. Voor…

KLM past order Embraer aan

KLM past order Embraer aan

14/11/2019

KLM heeft de eerdere bestelling van 35 Embraer-toestellen, bestemd voor KLM Cityhopper, aangepast. Er is nu sprake van 21 ‘firm orders’, zes meer dan aanvankelijk. De andere 14 zijn opties….

Directe Eurostar in april 2020

Directe Eurostar in april 2020

13/11/2019

Vanaf het voorjaar van 2020 zal de Eurostar zonder overstap rijden tussen Amsterdam en Londen. Afgaande op de online dienstregeling zal op 6 april de eerste directe trein over het…

Bewust reizen op BTS 2020

Bewust reizen op BTS 2020

12/11/2019

Tijdens de jaarlijkse Business Travel Show, in februari 2020, zal ‘bewust reizen’ een van de hoofdthema’s zijn, zo heeft de BTS bekendgemaakt. Is het tijd voor een ‘ethisch reisprogramma’ voor…