Home / Luchtvaart / Beste en slechtste punctualiteitsscores van airlines

Beste en slechtste punctualiteitsscores van airlines

Beste en slechtste punctualiteitsscores van airlines

KLM presteert goed in een lijstje van website FlightStats: de Nederlandse luchtvaartmaatschappij heeft de beste punctualiteit van grote netwerk carriers wereldwijd. Flightstats publiceerde niet alleen de beste scores, maar ook de namen van airlines die het minder goed deden, en dat kan niet iedere maatschappij waarderen.

Het verschil in punctualiteit- het op tijd op de bestemming arriveren van uw vlucht- is groot. FlightStats nam de proef op de som en ontdekte dat de kans op vertraging in het ergste geval 56 procent bedroeg. In het beste geval, bij KLM, was de kans op vertraging 11,47 procent.

De site maakte gebruik van verschillende databronnen zoals gegevens van luchthavens, luchtvaartmaatschappijen zelf, de FAA en Eurocontrol om inzicht te verkrijgen in het mogelijke oponthoud. Gecombineerd leverde dit de volgende ‘winnaars’ en ‘verliezers’ op.

Beste punctualiteit
1. KLM – 11.47 procent
2. Iberia – 11.82 procent
3. JAL – 12.2 procent
4. Qatar Airways – 13.66 procent
5. Austrian – 14.26 procent
6. ANA – 14.46 procent
7. Singapore Airlines – 14.55 procent
8. Delta Air Lines – 14.83 procent
9. TAM Linhas Aéreas – 14.93 procent
10. Qantas – 15.7 procent

Slechtste punctualiteit
1. El Al – 56 procent
2. Icelandair – 41.05 procent
3. Air India – 38.71 procent
4. Philippine Airlines – 38.33 procent
5. Asiana Airlines – 37.46 procent
6. China Eastern Airlines – 35.8 procent
7. Hong Kong Airlines – 33.42 procent
8. Air China – 32.73 procent
9. Korean Air – 31.74 procent
10. Hainan Airlines – 30.3 procent

Wie geschoren wordt moet stilzitten maar vooral Air India, ‘The Maharaja of the Skies’, maakt zich druk om de behaalde derde plaats tussen de slechte scores. “Wij zijn het in het geheel niet eens met het rapport van FlightStats,” zegt een woordvoerder van Air India tegen de Hindustan Times. “Het lijkt erop dat dit rapport verzonnen is, het management van Air India zal dit tot op de bodem uitzoeken.”

Al met al ziet Jim Hetzel, vice president aviation and distribution bij FlightStats een verbetering in de resultaten van dit jaar, het achtste jaar dat de website deze cijfers publiceert. “Het zijn de beste cijfers tot nu toe,” zegt Hetzel tegen nieuwssite Bloomberg. “Ik zie een grote verbetering in de prestaties nu de competitie in de luchtvaart toeneemt.”

Lenneke Bosman
Door: | lenneke[at]zakenreis.nl | volg mij via @ lenneke_ZR
Lenneke Bosman schrijft sinds 2008 over de luchtvaart- en reiswereld. Met een achtergrond in de marketing van historische luchtvaart heeft zij ook ervaring opgedaan in de meetings- & incentivesbranche.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
ZAKENREIS stopt in 2022

ZAKENREIS stopt in 2022

31/12/2021

In april 1999 schreef mijn vader Kees Hundepool (92), die in 1967 Zakenreis lanceerde, zijn laatste voorwoord. Een maand later ik mijn eerste. Nu, ruim 27 jaar nadat ik in…

TMC Special 2022 – Uniglobe

TMC Special 2022 – Uniglobe

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – STI

TMC Special 2022 – STI

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – CWT

TMC Special 2022 – CWT

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….