Home / Luchtvaart / Ancillary revenues belangrijk voor Air France-KLM

Ancillary revenues belangrijk voor Air France-KLM

Ancillary revenues belangrijk voor Air France-KLM

In de strijd om weer winstgevend te worden zijn ancillary services, betaalde dienstverlening bovenop de basisticketprijs, belangrijk voor Air France-KLM. Dit hebben zowel algemeen directeur Frédéric Gagey van Air France als de nieuwe KLM-topman Camiel Eurlings bevestigd tijdens de presentatie van de halfjaarcijfers in Parijs vandaag.

 

“Ancillary revenues zijn bij Air France goed voor 4 procent van de totale passagiersinkomsten,” aldus Gagey. “Sinds we twee jaar geleden zijn begonnen met deze projecten, hebben we groei gerealiseerd. In 2011/2012 was dat 15 procent, voor 2012/2013 13 procent.”

“We kunnen veel verbetering realiseren in de opbrengsten per eenheid door middel van ancillary services,” vult Eurlings namens KLM aan. “We hebben veel projecten getest in de afgelopen tijd en kunnen op dat gebied echt een verschil maken. Voor ons Europese netwerk hebben we als doelstelling van 200 miljoen euro verlies in 2012 naar 40 miljoen euro verlies eind 2014 te gaan. We zijn hard op weg om dat te halen. Dat komt overigens niet alleen door de paid options, zoals de betaalde ruimbagage en business class-maaltijden in de economy class. De stoeldichtheid aan boord van onze 737’s is bijvoorbeeld ook vergroot. En de omdraaitijd van onze Embraers is teruggebracht naar 35 minuten. Dat scheelt 35 miljoen euro, oftewel één zo’n toestel.”

Volgens Eurlings zijn passagiers prijsbewust, maar zijn ze tegelijkertijd bereid te betalen voor extra’s. “Onze ervaring is dat op het moment van boeken elke euro telt. Maar wanneer de reisdatum nadert, is de passagier bereid te investeren in extra service. Dat feit helpt enorm bij het bereiken van een break-even resultaat op de medium-haul. Wij willen dus onze opbrengsten per eenheid onder andere verbeteren door middel van ancillary services.”

 

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
ZAKENREIS stopt in 2022

ZAKENREIS stopt in 2022

31/12/2021

In april 1999 schreef mijn vader Kees Hundepool (92), die in 1967 Zakenreis lanceerde, zijn laatste voorwoord. Een maand later ik mijn eerste. Nu, ruim 27 jaar nadat ik in…

TMC Special 2022 – Uniglobe

TMC Special 2022 – Uniglobe

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – STI

TMC Special 2022 – STI

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – CWT

TMC Special 2022 – CWT

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….