Home / Luchtvaart / ANA wordt de eerste Japanse A320neo-gebruiker

ANA wordt de eerste Japanse A320neo-gebruiker

ANA wordt de eerste Japanse A320neo-gebruiker

ANA Holdings heeft bij Airbus een definitieve bestelling geplaatst van dertig vliegtuigen uit de A320neo-reeks (zeven A320neo’s en 23 A321neo’s).

De intentie-overeenkomst werd aangekondigd in maart van dit jaar.

De nieuwe vliegtuigen dienen ter vervanging van de bestaande narrowbody’s van ANA. In 2016 wordt de eerste A320neo geleverd.

De eerste met motoren uitgeruste en volledig geassembleerde A320neo is al in de kleuren van ANA. De testvluchten van de A320neo starten in het derde trimester van 2014. De commerciële ingebruikname is voorzien eind 2015.

Aan boord van de A320neo (new engine option) zijn er veel innovaties, waaronder nieuwe motoren en grote Sharklet-vleugeluiteinden die samen het brandstofverbruik met 15 procent verminderen. Dat betekent ook 3600 ton minder CO2-uitstoot per vliegtuig per jaar.

De cataloguswaarde van de order is 3,5 miljard dollar.

Door:

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
ZAKENREIS stopt in 2022

ZAKENREIS stopt in 2022

31/12/2021

In april 1999 schreef mijn vader Kees Hundepool (92), die in 1967 Zakenreis lanceerde, zijn laatste voorwoord. Een maand later ik mijn eerste. Nu, ruim 27 jaar nadat ik in…

TMC Special 2022 – Uniglobe

TMC Special 2022 – Uniglobe

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – STI

TMC Special 2022 – STI

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – CWT

TMC Special 2022 – CWT

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….