
Amerikaanse consumenten zijn tevredener over luchtvaartmaatschappijen, maar de luchtvaart krijgt nog steeds relatief lage rapportcijfers vergeleken met andere sectoren.
Dit blijkt uit de American Consumer Satisfaction Index (ACSI), waarvoor jaarlijks 70.000 consumenten in de VS worden ondervraagd over meer dan veertig branches, zoals kledingzaken, ziekenhuizen, banken, et cetera. Alleen televisie- en internetproviders verlenen een slechtere service dan airlines, is de conclusie van de ACSI. De luchtvaartmaatschappijen scoorden gemiddeld 69 uit honderd punten. Klanten van JetBlue zijn het tevredenst: zij geven de airline 83 punten, 2 procent meer dan vorig jaar. Southwest scoorde 81 punten, een stijging van 5 procent. De grote netwerkmaatschappijen zitten allemaal op of iets onder de gemiddelde score van 69.
Bij de hotels staat Marriott bovenaan, met 82 punten, gevolgd door Hilton (80 punten) en Wyndham scoorde het minst goed van de Amerikaanse hotelketens (toch nog 72 punten).