Home / Luchtvaart / Airbus klaagt Skymark aan

Airbus klaagt Skymark aan

Airbus klaagt Skymark aan

Airbus gaat Skymark Airlines aanklagen bij het gerechtshof in Groot-Brittannië. Dit is de uitkomst van een half jaar durend dispuut over de afbestelling van zes A380’s door Skymark.

Skymark is de derde grootste luchtvaartmaatschappij van Japan en druk bezig om weer financieel gezond te worden.

Airbus naar verluidt willen dat Skymark een boete betaalt wegens het verbreken van het contract. Er zouden nog steeds gesprekken gaande zijn tussen de twee partijen om tot een oplossing te komen.

Skymark annuleerde de order ter waarde van 2 miljard dollar in juli van dit jaar, omdat zij niet genoeg geld bij elkaar kon krijgen voor de afbetalingen.

Airbus heeft niet veel geluk met de A380. Het kostte 25 miljard dollar om de superjumbo te ontwikkelen, maar de vliegtuigfabrikant speelt hooguit quitte. Dit jaar is er niet één bestelling geplaatst voor de A380.

Door:

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
RAI schrapt kwart banen

RAI schrapt kwart banen

08/07/2020

RAI Amsterdam heeft woensdag een reorganisatie aangekondigd waarbij 125 banen, ruim een kwart van het totaal, verloren gaan. Het congrescentrum was tussen medio maart en 1 juli dicht door corona…

GBT: know-before-you-go

GBT: know-before-you-go

08/07/2020

American Express GBT heeft Travel Vitals gelanceerd, een ‘dynamisch’ online platform met informatie over zakenreizen. De tool toont de huidige reisbeperkingen als gevolg van corona, voor specifieke locaties. American Express…

Van Aelst blijft aan bij Okura

Van Aelst blijft aan bij Okura

07/07/2020

Marcel van Aelst (72) is de nieuwe chairman van de Okura Nikko Hotel Management Company, de hoogste functie ooit voor een niet-Japanner in het bedrijf. In een interview met Zakenreis…

Opstart zakenreis? VCK helpt

Opstart zakenreis? VCK helpt

07/07/2020

VCK Travel heeft een white paper gepubliceerd, bestemd voor bedrijven, om hun zakenreizen post-corona weer op te starten. Het zakenreisbureau gaat in op vragen over ‘het nieuwe normaal’, zoals reisbeleid,…