Airberlin zit in financieel zwaar weer en moet een ommezwaai maken. Onderdeel van de ‘turnaround’ plannen is een nieuwe zakelijke propositie.
Onder de naam airberlin business benefits introduceert de Duitse luchtvaartmaatschappij een nieuw overkoepelend merk voor het aanbod van zakenreizen. Het omvat drie elementen: het spaarprogramma Business Points, het nieuwe zakelijke product Business Pro, dat omboeken ook binnen het FlyClassic-tarief mogelijk maakt, en Business Prime, de zakelijke tarieven van airberlin, die meer flexibiliteit bieden. Dit alles wordt op een nieuw zakelijk boekingsplatform aangeboden.
Verder breidt airberlin vanaf 5 mei a.s. haar tariefconcept voor de korte en middellange trajecten uit met het oneway-tarief JustFly. Dit is een laaggeprijsd tarief voor mensen die alleen met handbagage reizen. De bestaande ‘branded fares’ FlyDeal, FlyClassic en FlyFlex+ blijven daarnaast gehandhaafd. De vanafprijs van JustFly is 44 euro.
Eveneens nieuw is de Android-app van airberlin, waarmee gebruikers net als bij de bestaande iPhone-app kunnen inchecken, zitplaatsen kiezen of wijzigen, boarding-kaarten versturen of direct op de smartphone opslaan, hun mijlensaldo checken, et cetera.

