AirAsia zag in het tweede kwartaal van 2016 de winst met 41 procent toenemen. Het financiële succes is een resultaat van meer verkochte tickets en lage brandstofkosten. De winst voor deze periode bedraagt 341,9 miljoen Maleise ringgit (75,6 miljoen Euro).De omzet van de airline steeg met 23 procent in vergelijking met het tweede kwartaal van 2015. De bezettingsgraad van de maatschappij verbeterde naar 87 procent. Dit is het resultaat van een capaciteitstoename van 7 procent tegenover een grotere stijging in vervoerde passagiers, er werden tien procent meer reizigers verwelkomd aan boord. In totaal vervoerde AirAsia ruim 6,5 miljoen passagiers in deze periode. De brandstofkosten daalden volgens de maatschappij, in vergelijking met hetzelfde kwartaal een jaar eerder, met 24 procent.De meeste maatschappijen op het AirAsia label boekten goede resultaten. Alleen in Indonesië was sprake van krimp. Indonesia AirAsia zag de omzet met dertig procent afnemen en schroeft als gevolg de capaciteit met 37 procent terug.Een grote moneymaker blijkt de vliegtuig lease maatschappij van de groep, Asia Aviation Capital. Deze bedrijfstak zag een ruime vervijfvoudiging van de omzet in het afgelopen jaar.
Lenneke Bosman schrijft sinds 2008 over de luchtvaart- en reiswereld. Met een achtergrond in de marketing van historische luchtvaart heeft zij ook ervaring opgedaan in de meetings- & incentivesbranche.
Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!
In april 1999 schreef mijn vader Kees Hundepool (92), die in 1967 Zakenreis lanceerde, zijn laatste voorwoord. Een maand later ik mijn eerste. Nu, ruim 27 jaar nadat ik in…
Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….
Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….
Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….
Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….
Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….
Meest gelezen
Nieuwsbrief
Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!