Home / Luchtvaart / KLC bestelt nog twee E190’s

KLC bestelt nog twee E190’s

KLC bestelt nog twee E190’s

KLM Cityhopper (KLC) heeft twee extra Embraer 190’s besteld.Op dit moment telt de Cityhoppervloot 30 Embraer 190’s en negen Embaers van het type E175. De nieuwe toestellen worden zomer 2018 verwacht. Uiteindelijk zal KLM Cityhoppers gehele vloot bestaan uit 49 ‘E-Jets’ – 32 E190s en 17 E175s – waarmee het de grootste E-Jet vloot van Europa heeft.

Boet Kreiken, Managing Director KLM Cityhopper geeft aan dat binnenkort alle 67 bestemmingen van KLM Cityhopper alleen bediend worden door Embraer-toestellen. “Momenteel zijn al 38 van onze 47 toestellen, die gezamenlijk 105.000 vluchten per jaar uitvoeren, van het type Embraer. Onze frequente, regionale diensten bedienen diverse gebieden met essentiële verbindingen tussen Europese steden en wereldbestemmingen. Cityhopper vervult een sleutelfunctie ten behoeve van de aan- en afvoer van passagiers voor de langeafstandsvluchten van KLM en haar 18 codeshare partners. De 2×2 stoelindeling in de cabine is, in combinatie met de punctualiteit en technische betrouwbaarheid van onze E-Jet vloot, de belangrijkste reden voor onze samenwerking met Embraer,” aldus Kreiken.

John Slattery,president-directeur van Embraer Commercial Aviation is blij met de nieuwe bestelling van KLM: “Onze langdurige en succesvolle samenwerking met KLM Cityhopper komt voort uit ons streven om het beste te bieden, waarbij wij onze klanten graag meer bieden dan alleen de performance van onze vliegtuigen. Nieuwe bestellingen van vooraanstaande klanten als KLM Cityhopper dienen gevierd te worden, maar onderstrepen ook dat het belangrijk is om niet alleen op productie en technologie te letten, maar ook op service en support. Wij zijn er trots op dat Nederland, de thuisbasis van Embraer in Europa, ook het thuisland is van onze grootste Europese klant: KLM Cityhopper.”

KLC is in 2008 begonnen met de vervanging van haar bestaande Fokker vloot met moderne E-Jets, die zorgen voor verdere uitbreiding van het bestaande netwerk, hogere frequenties en lagere kosten.

Lenneke Bosman
Door: | lenneke[at]zakenreis.nl | volg mij via @ lenneke_ZR
Lenneke Bosman schrijft sinds 2008 over de luchtvaart- en reiswereld. Met een achtergrond in de marketing van historische luchtvaart heeft zij ook ervaring opgedaan in de meetings- & incentivesbranche.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
ZAKENREIS stopt in 2022

ZAKENREIS stopt in 2022

31/12/2021

In april 1999 schreef mijn vader Kees Hundepool (92), die in 1967 Zakenreis lanceerde, zijn laatste voorwoord. Een maand later ik mijn eerste. Nu, ruim 27 jaar nadat ik in…

TMC Special 2022 – Uniglobe

TMC Special 2022 – Uniglobe

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – STI

TMC Special 2022 – STI

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – CWT

TMC Special 2022 – CWT

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….