Home / Luchtvaart / Transavia introduceert betaalservice Tikkie

Transavia introduceert betaalservice Tikkie

Transavia introduceert betaalservice Tikkie

Transavia gaat als eerste bedrijf betaaldienst Tikkie inzetten. Vanaf 28 februari begint een proef met de nieuwe online betaaldienst die passagiers in staat stelt om via social media af te rekenen. Met Tikkie kan Transavia een betalingsverzoek via Whatsapp versturen.

Maandelijks heeft Transavia met ruim 10.000 klanten contact via whatsapp en FaceBook Messenger. Passagiers die een reis hebben geboekt en vervolgens nog een koffer of een stoelreservering willen bijkopen krijgen tijdens de proefperiode van drie maanden een Tikkie–betaalverzoek. Hiermee kan de klant tijdens het ‘appen’ gelijk afrekenen met Tikkie.

Erik-Jan Gelink, commercieel directeur van Transavia: “Onze passagiers vinden snelheid en het geboden gemak door technologie erg belangrijk. We maken met Tikkie het betaalproces nog eenvoudiger.” Over drie maanden bekijkt de luchtvaartmaatschappij of het de mogelijkheden met Tikkie verder uitbreidt.

Tikkie is een start-up initiatief van ABN AMRO-bank, maar kan door klanten van andere banken worden gebruikt. De betaling verloopt via iDeal en de ontvanger van het betaalverzoek hoeft geen speciale app te downloaden.

Lenneke Bosman
Door: | lenneke[at]zakenreis.nl | volg mij via @ lenneke_ZR
Lenneke Bosman schrijft sinds 2008 over de luchtvaart- en reiswereld. Met een achtergrond in de marketing van historische luchtvaart heeft zij ook ervaring opgedaan in de meetings- & incentivesbranche.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
ZAKENREIS stopt in 2022

ZAKENREIS stopt in 2022

31/12/2021

In april 1999 schreef mijn vader Kees Hundepool (92), die in 1967 Zakenreis lanceerde, zijn laatste voorwoord. Een maand later ik mijn eerste. Nu, ruim 27 jaar nadat ik in…

TMC Special 2022 – Uniglobe

TMC Special 2022 – Uniglobe

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – STI

TMC Special 2022 – STI

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – CWT

TMC Special 2022 – CWT

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….