Home / Luchthavens / Vernieuwde Air France business lounge op Paris CDG volledig in gebruik

Vernieuwde Air France business lounge op Paris CDG volledig in gebruik

Vernieuwde Air France business lounge op Paris CDG volledig in gebruik

De vernieuwde Air France business lounge in Hal L van Paris Charles de Gaulle is dinsdag in zijn geheel in gebruik genomen. De totale ruimte is 3.200 vierkante meter en heeft een capaciteit van 540 stoelen. De volledig opnieuw ingerichte lounge bevat aan aantal nieuwe onderdelen. Een deel was al afgelopen januari geopend, daar hebben tot nu toe meer dan 200.000 bezoekers gebruik van gemaakt.

Le Balcon
Een exclusieve ruimte die is gecreëerd door ontwerper Mathieu Lehanneur. Van 19:00 tot 21:00 uur worden aan de centrale bar cocktails en mocktails geserveerd die zijn ontworpen door de hoofd bartender van Hotel Lancaster in Parijs. Waaronder ‘Un air de Paris’, een cocktail met onder andere champagne, Cointreau en cognac.

Wellness
Deze lounge bevat met 550 vierkante meter de grootste wellness-ruimte van alle Air France-lounges. Het bevat sun loungers en mini-suites om uit te rusten, een detox-bar, gezichtsbehandelingen in de Clarins-spa, twee privésauna’s en grote luxe douches.

Gastronomie
Aan de Gourmet Table bereidt een chef het gerecht van de dag live voor bezoekers in de open keuken in de sfeer van een moderne Parijse brasserie. Er is ook self-service met warme en koude gerechten.

Kids ruimte
Speciaal ingericht voor kinderen van 4 tot 12 jaar oud. Met twee Sony PS4’s spelcomputers met nieuwe spellen en een touch table.

In de nieuwe Air France lounge zijn ook twee co-working tafels met individuele stopcontacten om te kunnen werken. In Le Petit Salon is het rustig en staan smartphones op stil. Assistentie wordt geboden in de at Your Service area. Le Club is een privéruimte voor tijd alleen of ontmoetingen met anderen. Twee press kiosks bevatten Franse en internationale kranten en tijdschriften. Bij binnenkomst kunnen bezoekers zien welke services beschikbaar zijn, gebaseerd op hoeveel tijd zij hebben.

Nieuwe non-Shengen lounge KLM
KLM is ook bezig met het bouwen van een nieuwe luchthavenlounge in het non-Shengengebied op Schiphol, op ongeveer dezelfde locatie als de huidige lounge. Opening daarvan is al een aantal keren uitgesteld. In eerste instantie was gepland de lounge op te leveren voor de Olympische Spelen in 2016 en later in zomer 2018. Nu mikt KLM op 2019, als de maatschappij haar 100-jarig bestaan viert.

De houten entree heeft de vorm van de bekende Delfts blauwe KLM-huisjes. Ook vanaf het platform is het silhouet van een KLM-huisje herkenbaar. Via een roltrap komt de passagier bij de lounge, die in totaal 6300 vierkante meter beslaat, verdeeld over drie verdiepingen. Op de bovenste verdieping komt een dakterras van vijf meter diep over de volledige lengte van de lounge, met fantastisch uitzicht op de E- en F-pier. Inclusief het buitenterras beschikt de nieuwe lounge over 1380 zitplaatsen, bijna een verdubbeling van de huidige capaciteit van 830. Bij het ontwerp staan Dutch design en Nederlandse producten centraal, in lijn met het concept aan boord. De lounge beschikt onder meer over douches en een spa. Behalve het gratis aanbod aan catering kan de passagier ook – tegen betaling – dineren op hoog niveau.

Mariska Vogelenzang de Jong
Door: | mariska[at]zakenreis.nl
Mariska Vogelenzang de Jong werkt ruim 20 jaar als journalist en heeft als specialiteit nieuwe media en technologie. Voordat zij in 2018 bij Zakenreis is gestart, werkte zij bij uitgeverijen van tijdschriften en boeken op het gebied van reizen.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

nieuws
Voor een schonere lucht

Voor een schonere lucht

16/11/2018

KLM en Schiphol streven eensgezind naar een verdere verlaging van de uitstoot van broeikasgas. Dit hebben de topmannen van beide ondernemingen gezegd op het symposium van de Dutch Aviation Group…

China Southern uit SkyTeam

China Southern uit SkyTeam

15/11/2018

China Southern Airlines verlaat per 1 januari 2019 SkyTeam. De alliantie zegt dat China Southern, een grote partner van KLM, een nieuwe strategie wil volgen. Het vertrek komt niet onverwacht….

Sabre koopt Farelogix

Sabre koopt Farelogix

15/11/2018

Sabre Corporation neemt Farelogix over, zo hebben beide Amerikaanse bedrijven bekendgemaakt. Het gecombineerde technologiebedrijf moet het ‘end-to-end’ NDC-aanbod van Sabre versnellen. De acquisitie moet nog goedkeuring krijgen van de mededingsautoriteiten…

Flybe opnieuw te koop

Flybe opnieuw te koop

14/11/2018

Flybe heeft zichzelf te koop aangeboden. De Britse regionale carrier moest vorige maand een winstwaarschuwing afgeven en denkt zelfstandig niet te kunnen overleven. Het is de tweede keer in korte…

Reisrapportagetool CWT

Reisrapportagetool CWT

13/11/2018

Carlson Wagonlit Travel heeft een nieuwe ‘reisrapportagetool’ gelanceerd. CWT AnswerIQ is een business intelligence tool die werkt als een gepersonaliseerde zoekmachine met toegang tot alle gegevens van het reisprogramma van…