Home / Luchthavens / Self service info op Schiphol

Self service info op Schiphol

Self service info op Schiphol

Schiphol heeft selfservice informatiepunten geplaatst, verspreid over verscheidene locaties in de terminal. Hier kunnen reizigers onder meer vluchtgegevens opzoeken, plattegronden raadplegen en veelgestelde vragen en antwoorden bekijken.

Schiphol heeft de afgelopen maanden de selfservice informatiepunten gefaseerd ingevoerd en getest. De luchthaven zegt dat uit eigen onderzoek onder de gebruikers is gebleken dat 95 procent er tevreden over is.

Uit klantonderzoek bleek eerder dat reizigers bij voorkeur meer digitaal, onafhankelijk van hun locatie, met Schiphol willen communiceren via  diverse kanalen en de luchthaven speelt daar op in.

Als de reiziger het probleem niet zelf kan oplossen, kan er bij het informatiepunt contact worden gelegd met een Schiphol-medewerker via video-call. Indien nodig komt een assistent naar de reiziger toe om deze ter plekke te helpen.

Schiphol zegt de nieuwe communicatiekanalen in te zetten om de reiziger in de terminal ‘nog beter te kunnen helpen.’ Reizigers konden al langere tijd contact opnemen met Schiphol, 24 uur per dag, via telefoon, e-mail, chat en social media zoals WhatsApp, Facebook Messenger, Twitter en Instagram.

Lolke van der Heide
Door: | lolke[at]zakenreis.nl
Lolke van der Heide schrijft sinds 2007 voor Zakenreis over de luchtvaart en reiswereld

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
Europese luchttaxi op komst

Europese luchttaxi op komst

22/01/2021

Een Europees programma rond drones wil vanaf volgend jaar proeven doen met vliegende taxi’s, zonder piloot. Nederland is betrokken bij het project, dat “een veilige integratie van drones in een…

Sneltest UK ook op Eurostar

Sneltest UK ook op Eurostar

22/01/2021

Reizigers die vanaf zaterdag per Eurostar vanuit het Verenigd Koninkrijk naar Nederland willen, moeten voordat ze op de trein stappen een sneltest ondergaan. Dit heeft minister Cora van Nieuwenhuizen van…

Minister negeert bede KLM

Minister negeert bede KLM

21/01/2021

Voor KLM-crew wordt vooralsnog geen uitzondering gemaakt bij de verplichte sneltest die vanaf 23 januari ingaat. Dit heeft minister Cora van Nieuwenhuizen (Infrastructuur en Waterstaat) donderdag gezegd in de Tweede…

Nieuwe ontslaggolf bij KLM 

Nieuwe ontslaggolf bij KLM 

21/01/2021

KLM schrapt 800 tot 1.000 banen, bovenop de reductie met 5.000 banen in 2020. Het bedrijf zegt dat herstel langer duurt dan verwacht. In de nieuwe saneringsronde zijn het vliegverbod…