Home / Luchthavens / Self service info op Schiphol

Self service info op Schiphol

Self service info op Schiphol

Schiphol heeft selfservice informatiepunten geplaatst, verspreid over verscheidene locaties in de terminal. Hier kunnen reizigers onder meer vluchtgegevens opzoeken, plattegronden raadplegen en veelgestelde vragen en antwoorden bekijken.

Schiphol heeft de afgelopen maanden de selfservice informatiepunten gefaseerd ingevoerd en getest. De luchthaven zegt dat uit eigen onderzoek onder de gebruikers is gebleken dat 95 procent er tevreden over is.

Uit klantonderzoek bleek eerder dat reizigers bij voorkeur meer digitaal, onafhankelijk van hun locatie, met Schiphol willen communiceren via  diverse kanalen en de luchthaven speelt daar op in.

Als de reiziger het probleem niet zelf kan oplossen, kan er bij het informatiepunt contact worden gelegd met een Schiphol-medewerker via video-call. Indien nodig komt een assistent naar de reiziger toe om deze ter plekke te helpen.

Schiphol zegt de nieuwe communicatiekanalen in te zetten om de reiziger in de terminal ‘nog beter te kunnen helpen.’ Reizigers konden al langere tijd contact opnemen met Schiphol, 24 uur per dag, via telefoon, e-mail, chat en social media zoals WhatsApp, Facebook Messenger, Twitter en Instagram.

Lolke van der Heide
Door: | lolke[at]zakenreis.nl
Lolke van der Heide schrijft sinds 2007 voor Zakenreis over de luchtvaart en reiswereld

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
Heathrow kromp in juli 88 pct

Heathrow kromp in juli 88 pct

11/08/2020

Afgelopen juli reisden 860.000 passagiers via Heathrow, een krimp van 88 procent ten opzichte van juli 2019. De luchthaven constateert dinsdag wel een “lichte stijging” van het verkeer sinds het…

‘Enorme kansen’ BCD Travel

‘Enorme kansen’ BCD Travel

10/08/2020

BCD Travel heeft een nieuwe deal gesloten met SAP Concur voor zakelijke hotelreserveringen. BCD zegt dat overeenkomsten als deze in coronatijd “enorme kansen” bieden om “toegevoegde waarde te blijven leveren”…

Veel agressie door corona

Veel agressie door corona

10/08/2020

De Inspectie Leefomgeving en Transport zegt maandag zich zorgen te maken over de vele meldingen van “misdragende passagiers” aan boord van vliegtuigen, met vertrek van of aankomst op Nederlandse luchthavens….