Home / Luchthavens / Self service info op Schiphol

Self service info op Schiphol

Self service info op Schiphol

Schiphol heeft selfservice informatiepunten geplaatst, verspreid over verscheidene locaties in de terminal. Hier kunnen reizigers onder meer vluchtgegevens opzoeken, plattegronden raadplegen en veelgestelde vragen en antwoorden bekijken.

Schiphol heeft de afgelopen maanden de selfservice informatiepunten gefaseerd ingevoerd en getest. De luchthaven zegt dat uit eigen onderzoek onder de gebruikers is gebleken dat 95 procent er tevreden over is.

Uit klantonderzoek bleek eerder dat reizigers bij voorkeur meer digitaal, onafhankelijk van hun locatie, met Schiphol willen communiceren via  diverse kanalen en de luchthaven speelt daar op in.

Als de reiziger het probleem niet zelf kan oplossen, kan er bij het informatiepunt contact worden gelegd met een Schiphol-medewerker via video-call. Indien nodig komt een assistent naar de reiziger toe om deze ter plekke te helpen.

Schiphol zegt de nieuwe communicatiekanalen in te zetten om de reiziger in de terminal ‘nog beter te kunnen helpen.’ Reizigers konden al langere tijd contact opnemen met Schiphol, 24 uur per dag, via telefoon, e-mail, chat en social media zoals WhatsApp, Facebook Messenger, Twitter en Instagram.

Lolke van der Heide
Door: | lolke[at]zakenreis.nl
Lolke van der Heide schrijft vanaf 2002 over de luchtvaart en reiswereld, voor diverse media. Sinds 2007 is hij verbonden aan Zakenreis.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
City Connection van NH 

City Connection van NH 

14/11/2019

De NH Hotel Group heeft een nieuw product gelanceerd: City Connection. Gasten kunnen zo gebruik maken van diensten van alle hotels van de keten in de stad van verblijf. Voor…

KLM past order Embraer aan

KLM past order Embraer aan

14/11/2019

KLM heeft de eerdere bestelling van 35 Embraer-toestellen, bestemd voor KLM Cityhopper, aangepast. Er is nu sprake van 21 ‘firm orders’, zes meer dan aanvankelijk. De andere 14 zijn opties….

Directe Eurostar in april 2020

Directe Eurostar in april 2020

13/11/2019

Vanaf het voorjaar van 2020 zal de Eurostar zonder overstap rijden tussen Amsterdam en Londen. Afgaande op de online dienstregeling zal op 6 april de eerste directe trein over het…

Bewust reizen op BTS 2020

Bewust reizen op BTS 2020

12/11/2019

Tijdens de jaarlijkse Business Travel Show, in februari 2020, zal ‘bewust reizen’ een van de hoofdthema’s zijn, zo heeft de BTS bekendgemaakt. Is het tijd voor een ‘ethisch reisprogramma’ voor…