Home / Luchthavens / Self service info op Schiphol

Self service info op Schiphol

Self service info op Schiphol

Schiphol heeft selfservice informatiepunten geplaatst, verspreid over verscheidene locaties in de terminal. Hier kunnen reizigers onder meer vluchtgegevens opzoeken, plattegronden raadplegen en veelgestelde vragen en antwoorden bekijken.

Schiphol heeft de afgelopen maanden de selfservice informatiepunten gefaseerd ingevoerd en getest. De luchthaven zegt dat uit eigen onderzoek onder de gebruikers is gebleken dat 95 procent er tevreden over is.

Uit klantonderzoek bleek eerder dat reizigers bij voorkeur meer digitaal, onafhankelijk van hun locatie, met Schiphol willen communiceren via  diverse kanalen en de luchthaven speelt daar op in.

Als de reiziger het probleem niet zelf kan oplossen, kan er bij het informatiepunt contact worden gelegd met een Schiphol-medewerker via video-call. Indien nodig komt een assistent naar de reiziger toe om deze ter plekke te helpen.

Schiphol zegt de nieuwe communicatiekanalen in te zetten om de reiziger in de terminal ‘nog beter te kunnen helpen.’ Reizigers konden al langere tijd contact opnemen met Schiphol, 24 uur per dag, via telefoon, e-mail, chat en social media zoals WhatsApp, Facebook Messenger, Twitter en Instagram.

Lolke van der Heide
Door: | lolke[at]zakenreis.nl
Lolke van der Heide schrijft vanaf 2002 over de luchtvaart en reiswereld, voor diverse media. Sinds 2007 is hij verbonden aan Zakenreis.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
Peter Bellew naar easyJet

Peter Bellew naar easyJet

19/07/2019

Peter Bellew verruilt zijn positie van Chief Operating Officer bij Ryanair voor dezelfde functie bij easyJet. Dit heeft de Britse prijsvechter bekendgemaakt, samen met ‘robuuste’ resultaten over het derde kwartaal….

Transavia in zee met Bit

Transavia in zee met Bit

19/07/2019

Transavia is samenwerking aangegaan met Bit, een onderzoeksorganisatie in Amsterdam, gericht op technische innovaties die de luchtvaart zouden kunnen verduurzamen. De dochtermaatschappij van KLM zegt in een verklaring dat Bit,…