Home / Luchthavens / Self service info op Schiphol

Self service info op Schiphol

Self service info op Schiphol

Schiphol heeft selfservice informatiepunten geplaatst, verspreid over verscheidene locaties in de terminal. Hier kunnen reizigers onder meer vluchtgegevens opzoeken, plattegronden raadplegen en veelgestelde vragen en antwoorden bekijken.

Schiphol heeft de afgelopen maanden de selfservice informatiepunten gefaseerd ingevoerd en getest. De luchthaven zegt dat uit eigen onderzoek onder de gebruikers is gebleken dat 95 procent er tevreden over is.

Uit klantonderzoek bleek eerder dat reizigers bij voorkeur meer digitaal, onafhankelijk van hun locatie, met Schiphol willen communiceren via  diverse kanalen en de luchthaven speelt daar op in.

Als de reiziger het probleem niet zelf kan oplossen, kan er bij het informatiepunt contact worden gelegd met een Schiphol-medewerker via video-call. Indien nodig komt een assistent naar de reiziger toe om deze ter plekke te helpen.

Schiphol zegt de nieuwe communicatiekanalen in te zetten om de reiziger in de terminal ‘nog beter te kunnen helpen.’ Reizigers konden al langere tijd contact opnemen met Schiphol, 24 uur per dag, via telefoon, e-mail, chat en social media zoals WhatsApp, Facebook Messenger, Twitter en Instagram.

Lolke van der Heide
Door: | lolke[at]zakenreis.nl
Lolke van der Heide schrijft sinds 2007 voor Zakenreis over de luchtvaart en reiswereld.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
NDC-deal Travelport en IAG 

NDC-deal Travelport en IAG 

02/12/2021

Travelport heeft een overeenkomst gesloten met de vier leden van de International Airlines Group (IAG) over NDC, de New Distribution Capability. Dit heeft het technologiebedrijf donderdag bekendgemaakt. IAG bestaat uit…

Trein wint terrein op vliegtuig

Trein wint terrein op vliegtuig

02/12/2021

Grote bedrijven nemen voor zakenreizen ‘steeds vaker’ de trein in plaats van het vliegtuig, zo blijkt uit een analyse van de Werkgroep Internationale Trein. Het onderzoek vond plaats vóór de…

ADP en Schiphol uit elkaar

ADP en Schiphol uit elkaar

02/12/2021

Aéroports de Paris (ADP) en de Royal Schiphol Group zijn sinds begin deze maand definitief geen partners meer, een breuk die afgelopen zomer al werd aangekondigd. De twee luchthavenbedrijven hadden…

Excuus KLM aan passagiers

Excuus KLM aan passagiers

30/11/2021

KLM heeft excuses aangeboden voor de chaos van vrijdag op Schiphol rond twee vluchten uit Zuid-Afrika. De ruim 600 passagiers moesten urenlang wachten, aan boord en op de luchthaven, om…