Home / Luchthavens / Reizigers op Frankfurt houden van selfservice

Reizigers op Frankfurt houden van selfservice

Reizigers op Frankfurt houden van selfservice

Passagiers op Frankfurt Airport zijn zeer genegen om selfservice faciliteiten te gebruiken. Dit blijkt uit onderzoek van luchtvaarttechnologiebedrijf SITA. Jaarlijks maken 57 miljoen passagiers gebruik van de luchthaven Frankfurt am Main. Daarvan geeft 45 procent de ruimbagage af bij een bemand afgiftebalie. Het gemiddelde wereldwijd is 32 procent. Zeven procent maakt hiervoor gebruik van een onbemand, selfservice afgiftepunt, twee keer zoveel als gemiddeld.  Driekwart van de passagiers (76 procent) checkt zichzelf online in, 8 procent meer dan internationaal gezien.

De reizigers die van of via Frankfurt reizen zijn ook actief in het gebruik van mobiele telefoons. Zo’n 44 procent checkt soms of vaak in door middel van een smartphone en 43 procent heeft wel eens een mobiele instapkaart gebruikt.

Van de passagiers die geen zin hebben in mobiele selfservice diensten, zegt 58 procent de voorkeur te geven aan een papieren instapkaart. Ook is 44 procent bezorgd over het feit dat niet alle luchthavens mobiele diensten verlenen. Een andere reden is dat de passagiers op Frankfurt al zeer veel gebruikmaken van de internet check-in en van selfservice kiosken op de luchthaven zelf. De ondervraagde passagiers zijn ook minder geïnteresseerd in het ontvangen van vluchtupdates via hun smartphone, alsmede het zoeken van vluchten, navigeren over de luchthaven, instapkaarten en acties van winkels of restaurants.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
Codeshare KLM en ITA 

Codeshare KLM en ITA 

05/12/2021

KLM en ITA Airways zijn een codeshare aangegaan, waardoor passagiers van beide carriers tickets kunnen boeken naar elkaars bestemmingen. KLM en ITA bieden daarnaast ‘gemakkelijke overstapmogelijkheden’ aan op de luchthavens…

FB-Miles langer geldig

FB-Miles langer geldig

04/12/2021

Flying Blue, de divisie voor frequent flyers van Air France-KLM, heeft de geldigheid van de gespaarde miles opnieuw verlengd. “Vanwege de coronacrisis hebben wij in 2020 beloofd dat wij u in…

NDC-deal Travelport en IAG 

NDC-deal Travelport en IAG 

02/12/2021

Travelport heeft een overeenkomst gesloten met de vier leden van de International Airlines Group (IAG) over NDC, de New Distribution Capability. Dit heeft het technologiebedrijf donderdag bekendgemaakt. IAG bestaat uit…

Trein wint terrein op vliegtuig

Trein wint terrein op vliegtuig

02/12/2021

Grote bedrijven nemen voor zakenreizen ‘steeds vaker’ de trein in plaats van het vliegtuig, zo blijkt uit een analyse van de Werkgroep Internationale Trein. Het onderzoek vond plaats vóór de…