Home / Luchthavens / Jos Nijhuis over Lelystad: ‘Ontzettend jammer’

Jos Nijhuis over Lelystad: ‘Ontzettend jammer’

Jos Nijhuis over Lelystad: ‘Ontzettend jammer’

“Ik vind het ontzettend jammer,” zegt Jos Nijhuis, de president-directeur van Schiphol, tegen Zakenreis als reactie op het uitstel van de opening van Lelystad Airport. Naar verwachting zal de dependance van Schiphol pas na april 2019 opengaan, een jaar later dan gepland.

“Alle partijen hebben er hard aan gewerkt om de geplande openingsdatum van 1 april 2018 te halen,” zegt Nijhuis. “Bovendien hebben we de capaciteit heel hard nodig. Schiphol is er klaar voor. Ik vertrouw erop dat alle betrokken partijen er alles aan zullen doen dat Lelystad in ieder geval op 1 april 2019 operationeel wordt. Ik wil daar ook graag harde afspraken over maken met het ministerie van I&M,” aldus de topman van Schiphol Group.

Nijhuis liet onlangs nog weten dat de ‘spa in de grond’ was gegaan in Lelystad. De zichtbare infrastructuur zoals de baan en het luchthavengebouw zouden volgens Nijhuis op tijd  kunnen worden opgeleverd. Maar de angel bleek hem te zitten in de luchtverkeersleiding.

De CEO van de Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL), Michiel van Dorst, zei deze maand nog in een vraaggesprek met Zakenreis dat de streefdatum voor Lelystad van 1 april 2018 haalbaar was wat hem betreft. Maar hij hield wel een voorbehoud en zei desgevraagd zijn huis er niet op in te zullen zetten. Dat laatste was een juiste keuze, want Van Dorst zou zijn huis nu kwijt zijn.

 

 

Manuschka
Door: | manuschka[at]zakenreis.nl
Manuschka Hundepool is hoofdredacteur en uitgever van Zakenreis.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
NS zet in op de flexreiziger

NS zet in op de flexreiziger

28/02/2020

NS wil de komende jaren inzetten op de ‘flexreiziger,’ die de vorm vervoer laat afhangen van het moment en de bestemming. Het spoorbedrijf heeft dit bekendgemaakt, samen met de jaarcijfers…

KLM-BCG ondersteunt Virgin

KLM-BCG ondersteunt Virgin

27/02/2020

Het partnerschap van KLM en de Boston Consulting Group voor de operationele digitalisering van luchtvaartmaatschappijen, heeft Virgin Atlantic als nieuwe klant binnengehaald. KLM-BCG zal Virgin ondersteunen bij het ‘optimaliseren en…

KLM grijpt in om corona

KLM grijpt in om corona

26/02/2020

KLM voert ‘drastische’ bezuinigingsmaatregelen door om de gevolgen van Covid-19, het coronavirus, het hoofd te bieden. Dit heeft financieel directeur Erik Swelheim in een uitgelekte, interne brief laten weten. “Het…