Home / Luchthavens / KLM: passagiers drie uur voor vertrek naar Schiphol

KLM: passagiers drie uur voor vertrek naar Schiphol

KLM: passagiers drie uur voor vertrek naar Schiphol

KLM roept haar passagiers via verschillende communicatiekanalen op om niet twee maar drie uur voor vertrek aanwezig te zijn op Schiphol. Het advies geldt voor Europese en internationale vluchten van KLM. De luchthaven kampt met grote drukte en bij de veiligheidscontroles vormen zich lange rijen.

Onlangs opende de luchthaven een inderhaast gebouwde tijdelijke vertrekhal om de groeiende passagiersstroom het hoofd te bieden. Het aantal passagiers op de Amsterdamse luchthaven groeide het afgelopen jaar onverwacht zo fors – met ruim negen procent naar 63,6 miljoen – dat nieuwe voorzieningen op zeer korte termijn noodzakelijk werden geacht.

Vorige week waarschuwde Schiphol al voor de extreme drukte op de luchthaven gedurende het zomerseizoen. De passagierspiek houdt aan tot na de herfstvakantie in oktober. Op basis van de huidige prognoses zijn er aankomende maanden ruim honderd piekdagen met meer dan 200.000 reizigers per dag.

“Iedereen die via Schiphol reist, gaat zeker merken dat er zoveel mensen tegelijkertijd aanwezig zijn,” kondigde operationeel directeur Miriam Hoekstra-Van der Deen van Schiphol vorige week aan. Gisteren maakte het demissionaire kabinet aan twintig miljoen extra uit te trekken om meer marechaussees in te zetten op de drukke luchthaven.

Lenneke Bosman
Door: | lenneke[at]zakenreis.nl | volg mij via @ lenneke_ZR
Lenneke Bosman schrijft sinds 2008 over de luchtvaart- en reiswereld. Met een achtergrond in de marketing van historische luchtvaart heeft zij ook ervaring opgedaan in de meetings- & incentivesbranche.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
KLM-BCG ondersteunt Virgin

KLM-BCG ondersteunt Virgin

27/02/2020

Het partnerschap van KLM en de Boston Consulting Group voor de operationele digitalisering van luchtvaartmaatschappijen, heeft Virgin Atlantic als nieuwe klant binnengehaald. KLM-BCG zal Virgin ondersteunen bij het ‘optimaliseren en…

KLM grijpt in om corona

KLM grijpt in om corona

26/02/2020

KLM voert ‘drastische’ bezuinigingsmaatregelen door om de gevolgen van Covid-19, het coronavirus, het hoofd te bieden. Dit heeft financieel directeur Erik Swelheim in een uitgelekte, interne brief laten weten. “Het…

VCK Travel in zee met RPPC

VCK Travel in zee met RPPC

25/02/2020

VCK Travel is deze maand lid geworden van Rotterdam Port Promotion Council (RPPC), het netwerk van havenbedrijven in de Maasstad. VCK is ooit ontstaan vanuit de haven en het reisbedrijf…

Mailbox Transavia gehackt

Mailbox Transavia gehackt

24/02/2020

De mailbox van Transavia is in 2015 gehackt, waardoor de gegevens van 80.000 passagiers in handen van vreemden zijn gekomen. De airline zegt maandag dat de hack pas kort geleden…

Corona doodsteek voor HNA

Corona doodsteek voor HNA

21/02/2020

De Chinese overheid is van plan de verlieslijdende HNA Group te nationaliseren. HNA, met een reeks airlines in portefeuille en belangen in hotels en banken, sukkelde de afgelopen jaren al….