Home / Luchthavens / KLM: passagiers drie uur voor vertrek naar Schiphol

KLM: passagiers drie uur voor vertrek naar Schiphol

KLM: passagiers drie uur voor vertrek naar Schiphol

KLM roept haar passagiers via verschillende communicatiekanalen op om niet twee maar drie uur voor vertrek aanwezig te zijn op Schiphol. Het advies geldt voor Europese en internationale vluchten van KLM. De luchthaven kampt met grote drukte en bij de veiligheidscontroles vormen zich lange rijen.

Onlangs opende de luchthaven een inderhaast gebouwde tijdelijke vertrekhal om de groeiende passagiersstroom het hoofd te bieden. Het aantal passagiers op de Amsterdamse luchthaven groeide het afgelopen jaar onverwacht zo fors – met ruim negen procent naar 63,6 miljoen – dat nieuwe voorzieningen op zeer korte termijn noodzakelijk werden geacht.

Vorige week waarschuwde Schiphol al voor de extreme drukte op de luchthaven gedurende het zomerseizoen. De passagierspiek houdt aan tot na de herfstvakantie in oktober. Op basis van de huidige prognoses zijn er aankomende maanden ruim honderd piekdagen met meer dan 200.000 reizigers per dag.

“Iedereen die via Schiphol reist, gaat zeker merken dat er zoveel mensen tegelijkertijd aanwezig zijn,” kondigde operationeel directeur Miriam Hoekstra-Van der Deen van Schiphol vorige week aan. Gisteren maakte het demissionaire kabinet aan twintig miljoen extra uit te trekken om meer marechaussees in te zetten op de drukke luchthaven.

Lenneke Bosman
Door: | lenneke[at]zakenreis.nl | volg mij via @ lenneke_ZR
Lenneke Bosman schrijft sinds 2008 over de luchtvaart- en reiswereld. Met een achtergrond in de marketing van historische luchtvaart heeft zij ook ervaring opgedaan in de meetings- & incentivesbranche.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
ZAKENREIS stopt in 2022

ZAKENREIS stopt in 2022

31/12/2021

In april 1999 schreef mijn vader Kees Hundepool (92), die in 1967 Zakenreis lanceerde, zijn laatste voorwoord. Een maand later ik mijn eerste. Nu, ruim 27 jaar nadat ik in…

TMC Special 2022 – Uniglobe

TMC Special 2022 – Uniglobe

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – STI

TMC Special 2022 – STI

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – CWT

TMC Special 2022 – CWT

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….