Home / Luchthavens / Digitale transformatie Schiphol

Digitale transformatie Schiphol

Digitale transformatie Schiphol

Schiphol is bezig met een ‘digitale transformatie’ en heeft daartoe vandaag een nieuwe website en app gelanceerd. “De luchthaven wil door het inzetten van slimme technologie het reisproces verbeteren en passagiers meer inzicht en controle geven over hun vliegreis,” zegt Schiphol in een verklaring.

Volgens de luchthaven maken per maand bijna drie miljoen mensen gebruik van de Schiphol-website en app. “Dat zijn niet alleen Nederlandse reizigers, maar ook transferpassagiers, mensen die iemand komen ophalen of wegbrengen en de 65.000 mensen die op de luchthaven werken. Met de feedback van al deze miljoenen mensen wil Schiphol haar digitale kanalen verder verbeteren.”

Schiphol heeft de eigen website en app een ‘nieuw uiterlijk’ gegeven en heeft ook de snelheid en het gebruiksgemak verbeterd. “Schiphol wil de reiziger een zo persoonlijk mogelijke ervaring bieden”, zegt Christa Bakker, manager Digital Airport Programma. Advies is op basis van vluchtgegevens. Wie naar de Verenigde Staten reist krijgt info over het ESTA formulier, ziet welke winkels er bereikbaar zijn, et cetera. Schiphol werkt nog aan een functie waarmee reizigers kunnen zien hoe ze het beste door security kunnen gaan.

De nieuwe Schiphol app moet in de woorden van het bedrijf ‘een onmisbaar reismaatje voor de frequente bezoekers’ worden. De app stuurt een bericht als een vlucht vertraagd is of als de gate is gewijzigd. Ook kan de passagier de locatie op luchthaven bepalen en bestaat de mogelijkheid om vragen te stellen via de app aan een medewerker van Schiphol.

Lolke van der Heide
Door: | lolke[at]zakenreis.nl
Lolke van der Heide schrijft vanaf 2002 over de luchtvaart en reiswereld, voor diverse media. Sinds 2007 is hij verbonden aan Zakenreis.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
Groene obligaties Schiphol

Groene obligaties Schiphol

03/04/2020

De Royal Schiphol Group heeft deze week ‘groene’ obligaties uitgegeven ter waarde van 750 miljoen euro. De uitgifte versterkt de eigen liquiditeitspositie ‘in deze buitengewone omstandigheden,’ zegt het bedrijf, onder…