Home / Luchthavens / Business lounge Eindhoven

Business lounge Eindhoven

Business lounge Eindhoven

Op Eindhoven Airport is de Aspire Lounge geopend voor zakenreizigers. De lounge, van het Chinese bedrijf Swissport, past bij de strategie van de luchthaven waarin naar eigen zeggen ‘de transitie van kwantiteit naar kwaliteit’ centraal staat.

De lounge bevindt zich op de eerste etage, na de security en telt zestig zitplaatsen. Shaun Weston, vicepresident global lounges bij Swissport International zegt in een verklaring:  “De opening van de premium lounge op Eindhoven Airport is een toevoeging aan ons huidige aanbod in Nederland. Eindhoven is onze vierde lounge in Nederland. We hebben al drie zeer succesvolle lounges op Amsterdam Schiphol Airport.”

En Mark Botter, head of consumers & real estate van Eindhoven Airport: “Met de lounge spelen we in op een behoefte van de business-passagier. Deze kan in de lounge ongestoord werken of ontspannen. De Aspire Lounge biedt de zakenreiziger uiteraard alle benodigde faciliteiten. De lounge is een waardevolle toevoeging aan de faciliteiten van de luchthaven.”

Twintig procent zakenreizigers
Twintig procent van de passagiers op Eindhoven Airport (6,2 miljoen in totaal vorig jaar) is zakenreiziger. Een business lounge was er tot nu toe niet voor hen. Nu wel, maar de toegang tot de Aspire Lounge kost wel geld, omdat er geen link met een luchtvaartmaatschappij is, zoals dat op Schiphol met onder meer KLM en partners het geval is.

Passagiers kunnen in Eindhoven een reservering maken voor dertig euro per persoon. Toegang ter plekke aanschaffen kost 35 euro.

Swissport International is een van oorsprong Zwitsers bedrijf dat sinds 2015 volledig in handen is van de Chinese HNA Group. Swissport is afhandelaar van bagage en vracht en runt lounges. Er zijn wereldwijd rond de 70.000 mensen in dienst, in vijftig landen.

Lolke van der Heide
Door: | lolke[at]zakenreis.nl
Lolke van der Heide schrijft sinds 2007 voor Zakenreis over de luchtvaart en reiswereld.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
KLM: herstel zal hobbelig zijn

KLM: herstel zal hobbelig zijn

30/07/2021

KLM-topman Pieter Elbers ziet in een online gesprek met de pers, naar aanleiding van de cijfers uit het tweede kwartaal, ‘duidelijke tekenen van herstel.’ Maar hij manoeuvreert behoedzaam: “Als er…

Schiphol zet app f&b door

Schiphol zet app f&b door

30/07/2021

Schiphol heeft deze week een pilot voor het bestellen van eten en drinken via een app omgezet in een permanente functie. Reizigers kunnen hun orders plaatsen en later airside ophalen….

Vliegtuigorders stijgen weer

Vliegtuigorders stijgen weer

30/07/2021

Vliegtuigbouwers Airbus en Boeing zeggen te profiteren van het voorzichtige herstel van de luchtvaartsector, die zware klappen kreeg als gevolg van de coronacrisis. Bedrijven plaatsen weer orders, die ze eerder…

Weer kleine nettowinst Accor

Weer kleine nettowinst Accor

29/07/2021

Accor heeft over het eerste halfjaar ondanks verder omzetverlies een kleine nettowinst geboekt, tegenover megaverlies in H1 van 2020. Het hotelbedrijf reorganiseerde fors en zag daardoor de kosten dalen. Topman…