
Redfern, een Brits bedrijf in business travel management, is met een campagne begonnen onder de naam Solo om tegemoet te komen aan de wensen van alleenreizende vrouwelijke zakenreizigers. De actie is voorlopig alleen gericht op het Verenigd Koninkrijk.
Volgens Redfern doen hotels niet genoeg om de veiligheid van vrouwelijke gasten te waarborgen. “Solo is een awards campagne bedoeld om hotels te belonen die het op dit punt wel goed doen,” zegt business development director van Redfern, Kate Wimpeney, tegen Buying Business Travel.
“Het kan gaan om processen die de veiligheid van vrouwelijk reizigers beter waarborgen, het onderkennen van de problemen die vrouwen zouden kunnen hebben buitenshuis of personeel dat een stapje verder wil gaan om het werk van de zakenvrouw te vergemakkelijken.”
Wimpeny benadrukt dat het niet gaat om ‘zachte badjassen of dure handcrèmes’, maar om de werkomstandigheden. Redfern vraagt zakenvrouwen om hotels te nomineren; in maart 2017 wil het bedrijf awards gaan uitreiken.