Home / Hotels / Winstsprong IHG 9,5 procent

Winstsprong IHG 9,5 procent

Winstsprong IHG 9,5 procent

De InterContinental Hotels Group (IHG) heeft de laatste drie maanden van 2016 de operationele winst zien stijgen met 9,5 procent naar 702 miljoen dollar, veel meer dan analisten hadden verwacht.

Het Britse hotelconcern, waartoe behalve InterContinental onder meer ook Holiday Inn en Crowne Plaza behoren, verwezenlijkte een 1,7 procent stijging van de RevPAR, de opbrengst per beschikbare kamer en een belangrijke graadmeter in de hotelindustrie. IHG zegt dat de RevPAR omhoog ging dankzij een hogere gemiddelde prijs per kamer en een hogere bezettingsgraad.

Ook de digitale strategie van IHG pakte goed uit door een stijging van de opbrengsten uit digitale boekingen met 4,3 miljard dollar; de helft daarvan komt op rekening van mobiele boekingen.

Lolke van der Heide
Door: | lolke[at]zakenreis.nl
Lolke van der Heide schrijft sinds 2007 voor Zakenreis over de luchtvaart en reiswereld.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
ZAKENREIS stopt in 2022

ZAKENREIS stopt in 2022

31/12/2021

In april 1999 schreef mijn vader Kees Hundepool (92), die in 1967 Zakenreis lanceerde, zijn laatste voorwoord. Een maand later ik mijn eerste. Nu, ruim 27 jaar nadat ik in…

TMC Special 2022 – Uniglobe

TMC Special 2022 – Uniglobe

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – STI

TMC Special 2022 – STI

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – CWT

TMC Special 2022 – CWT

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….