Home / Hotels / SuitePad in kamers Novotel

SuitePad in kamers Novotel

SuitePad in kamers Novotel

De kamers van Novotel Amsterdam Schiphol Airport krijgen vanaf 1 oktober een tablet-product van het merk SuitePad met informatie over hotel en omgeving. Tezelfdertijd schaft Novotel de gratis leen-gsm Handy voor gasten weer af.

Novotel introduceerde twee jaar geleden de Handy, een mobiele telefoon voor gratis gebruik door de gast gedurende het gehele verblijf, ook buiten de kamer. Het concept is voor hotels in sommige landen, met name Aziatische, een succes, maar dit bleek niet het geval te zijn in Novotel Amsterdam Schiphol Airport.

Floris Licht, de general manager van het hotel, zegt in een verklaring: “Gasten hebben minder behoefte aan een extra smartphone. Ze gebruiken liever hun eigen device en daarnaast is data roaming veel minder een issue dan drie jaar geleden.” Dit komt onder meer door nieuwe Europese wetgeving, die het providers verbiedt hogere tarieven te hanteren voor roaming als de gebruiker zich in een ander land bevinden dan het eigen.

Duits bedrijf
Novotel komt nu met SuitePad, een product van het gelijknamige Duitse bedrijf dat sinds 2013 op de markt is en in verscheidene hotels al is ingevoerd. SuitePad vervangt de papieren folders in de kamer en bevat informatie over het hotel zelf en de omgeving.

Via de SuitePad kunnen gasten ook een chatgesprek voeren met de receptie. Het tablet kan verder worden benut voor internet, social media, ontspanning zoals radio, tv en Netflix. Licht licht toe: “De SuitePad betekent een nog completere dienstverlening aan onze klanten. Ons personeel kan zich dan concentreren op de complexere verzoeken van de hotelgasten.”

Bastiaan Rohof van SuitePad zegt in de verklaring: “Elke installatie die wij maken is maatgemaakt voor het desbetreffende hotel. Ieder hotel heeft namelijk andere wensen en biedt andere faciliteiten die het wil communiceren. De beschikbare informatie is gemakkelijk aan te passen in onze ‘back end’. Een dedicated account manager en succesmanager zorgen ervoor dat de SuitePad-installatie up-to-date blijft. Elke maand ontvangt het hotel een uitgebreid rapport waarin te zien is waar hotelgasten geïnteresseerd in zijn, hoelang ze SuitePad gebruiken, en verstrekken wij ook tips om de omzet te vergroten.”

Lolke van der Heide
Door: | lolke[at]zakenreis.nl
Lolke van der Heide schrijft vanaf 2002 over de luchtvaart en reiswereld, voor diverse media. Sinds 2007 is hij verbonden aan Zakenreis.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
Garuda zet A330-900neo in

Garuda zet A330-900neo in

13/10/2019

Garuda Indonesia zet vanaf 12 december de Airbus A330-900neo in op de route tussen Bali en Amsterdam. Eerder was nog sprake van een Boeing 777, maar de airline heeft de…

Listeria op KLM-vluchten?

Listeria op KLM-vluchten?

11/10/2019

Geserveerde vleeswaren in de business class van KLM waren mogelijk besmet met de listeriabacterie. Dit heeft KLM naar buiten gebracht. De airline heeft direct ingegrepen en de verdachte producten verwijderd…

Leonardo Royal officieel open

Leonardo Royal officieel open

11/10/2019

Het Leonardo Royal Hotel Amsterdam is gisteren officieel geopend. Sinds april waren de deuren al open voor gasten. Het hotel maakt deel uit van de Israëlische Fattal Hotel Group, die…

Kickstart voor AI in Nederland

Kickstart voor AI in Nederland

10/10/2019

Vijf Nederlandse bedrijven, waaronder KLM, willen AI in Nederland een impuls geven met het verder ontwikkelen van technologie op het gebied van kunstmatige intelligentie. Daartoe hebben Ahold Delhaize, ING, KLM,…

BP ruilt CWT in voor Egencia

BP ruilt CWT in voor Egencia

09/10/2019

BP heeft Egencia gekozen als nieuwe travel management company voor het wereldwijde zakenreisbeleid van de Britse multinational. Het contract met CWT is opgezegd. Egencia, een dochteronderneming van de Amerikaanse Expedia…

KLM is 100, hoe nu verder?

KLM is 100, hoe nu verder?

08/10/2019

KLM vierde gisteren op grootse wijze haar eeuwfeest en gaat vandaag verder met een business-as-usual-mentaliteit. Maar zo ‘usual’ is de situatie niet. Topman Smith van Air France-KLM wil een strakkere…