Home / Hotels / Spaarprogramma’s online reisagenten niet populair

Spaarprogramma’s online reisagenten niet populair

Spaarprogramma’s online reisagenten niet populair

Zeven op de tien reizigers die lid zijn van hotelspaarprogramma’s, zijn zich bewust van het feit dat ook online reisagenten (OTA’s) dergelijke spaarsystemen aanbieden. Toch is slechts 29 procent daadwerkelijk lid van zo’n programma. Dit blijkt uit het jaarlijkse Hotel Scores-rapport.

OTA’s zijn in de VS goed voor een omzet van 160 miljard dollar, waarvan 40 procent afkomstig is van hotelboekingen. Het blijkt dat met name reizigers uit generatie Y, die ongeveer 25 hotelnachten per jaar boeken en de voorkeur hebben voor budgethotels, geïnteresseerd zijn in lidmaatschap van OTA-loyaliteitsprogramma’s. Volgens het rapport biedt de beperkte interesse kansen voor hotels om boekingen via hun eigen website te laten lopen. Dit kan worden gestimuleerd door bijvoorbeeld extra punten te verstrekken.

 

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
ZAKENREIS stopt in 2022

ZAKENREIS stopt in 2022

31/12/2021

In april 1999 schreef mijn vader Kees Hundepool (92), die in 1967 Zakenreis lanceerde, zijn laatste voorwoord. Een maand later ik mijn eerste. Nu, ruim 27 jaar nadat ik in…

TMC Special 2022 – Uniglobe

TMC Special 2022 – Uniglobe

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – STI

TMC Special 2022 – STI

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – CWT

TMC Special 2022 – CWT

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….