Home / Hotels / Skyscanner onthult ongebruikelijkste verzoeken in hotels

Skyscanner onthult ongebruikelijkste verzoeken in hotels

Skyscanner onthult ongebruikelijkste verzoeken in hotels

Een dode muis, geitenbellen en zestien kussens voor één gast: het zijn slechts enkele van de bizarre verzoeken die hotelpersoneel krijgt van gasten. Dit blijkt uit een onderzoek in opdracht van wereldwijde reiswebsite Skyscanner.

De ongebruikelijkste vragen hebben vooral te maken met eten. Zo is hotelpersoneel ooit gevraagd om vijftien komkommers per dag af te leveren op de kamer. Een ander hotel meldt dat een gast alleen de rechterpoot van een kip wilde eten. Maar er is ook wel eens om krokodillensoep gevraagd. Of wat te denken van een bezoeker die gedurende de nacht stipt op het hele uur een glas water bezorgd wilde hebben. Het geluid van geitenbellen om in slaap te vallen, staat ook op de lijst van ongebruikelijkste verzoeken, net als zestien kussens voor één gast.

Ook ten aanzien van de badkamer willen mensen soms rare dingen. Zo zijn er gasten die vroegen om een bad vol honing of chocolademelk. Een andere gast eiste dat het toilet gevuld werd met mineraalwater.

Het onderzoek onder vierhonderd internationale hotelmedewerkers geeft ook inzicht in de ongebruikelijke klachten van gasten. Deze variëren van een bezoeker die zijn geld terugvraagt, omdat de hond het niet naar zijn zin heeft gehad, tot iemand die niet wil betalen, omdat zijn vriendin hem met haar gesnurk wakker heeft gehouden.

Voor sommigen is de locatie van een hotel allesbepalend. Maar je voelt bijna medelijden met het personeel van een Londens hotel en dat van een Italiaans hotel op circa tachtig kilometer van de kust. Bij beide hotels moest het personeel de gasten in kwestie diplomatiek wijzen op het feit dat hun kamer helaas geen uitzicht op zee bood.

Andere vreemde klachten:

De zee is te blauw.

Het ijs is te koud.

Het bad is te groot.

De lakens zijn te wit.

De ober was te knap.

De moeder van de bruidegom mocht niet in de bruidssuite.

Er staat geen steak op het menu voor vegetariërs.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
AmEx GBT naar de beurs

AmEx GBT naar de beurs

08/12/2021

American Express Global Business Travel (GBT) gaat samen met een speciaal vehikel naar de beurs, als aparte entiteit. De geschatte waarde van deze Initial Public Offering ligt rond de 5,3…

Wat doen we met Schiphol?

Wat doen we met Schiphol?

08/12/2021

Het demissionaire kabinet zit in zijn maag met Schiphol. Adviseurs hebben erop gewezen dat de luchthaven niet voldoet aan de milieunormen en fors zou moeten krimpen. De NOS meldt dat…

EASA: bliksemgevaar A350

EASA: bliksemgevaar A350

07/12/2021

EASA waarschuwt dat bliksemafleiders op de A350 mogelijk niet goed werken, waardoor het composiet-toestel bij een inslag gevaar kan lopen. Het is niet het enige probleem van het type: ook…

Codeshare KLM en ITA 

Codeshare KLM en ITA 

05/12/2021

KLM en ITA Airways zijn een codeshare aangegaan, waardoor passagiers van beide carriers tickets kunnen boeken naar elkaars bestemmingen. KLM en ITA bieden daarnaast ‘gemakkelijke overstapmogelijkheden’ aan op de luchthavens…

FB-Miles langer geldig

FB-Miles langer geldig

04/12/2021

Flying Blue, de divisie voor frequent flyers van Air France-KLM, heeft de geldigheid van de gespaarde miles opnieuw verlengd. “Vanwege de coronacrisis hebben wij in 2020 beloofd dat wij u in…