Home / Hotels / Reiziger wil wereldwijd online blijven

Reiziger wil wereldwijd online blijven

Reiziger wil wereldwijd online blijven

Reizigers willen tijdens hun hotelverblijf beschikken over dezelfde gemakken als thuis. Dit blijkt uit wereldwijd onderzoek door de boekingswebsite Hotels.com. Bovenaan de lijst met meest begeerde gratis hotelvoorzieningen staan Wi-Fi en hapjes en drankjes, met koffie als absolute must. Al het andere wordt beschouwd als extraatje.

Voor 34 procent van alle wereldwijd ondervraagde reizigers is Wi-Fi de belangrijkste voorziening bij het boeken van een hotel. Onder de zakelijke reizigers stijgt dat percentage tot 56 procent. Gratis Wi-Fi is met 66 procent van de stemmen tevens de service die reizigers het liefst standaard aanwezig zouden zien in alle hotels in 2013. Gratis parkeren en ontbijten vervolmaken de top-3.

Wereldwijd is slechts 11 procent van de reizigers bereid om in hotels te betalen voor Wi-Fi. “Nu steeds meer luchtvaartmaatschappijen en luchthavens gratis Wi-Fi bieden, verwachten reizigers ook gratis internettoegang zodra zij in hun hotel arriveren,” zegt Olivier Pernoud van Hotels.com hierover. “Gasten gebruiken tablets, smartphones en laptops om activiteiten te plannen, contact te onderhouden met familie en vrienden en zelfs om maaltijden te laten bezorgen op de hotelkamer. Het is dus niet verrassend dat zij gratis en snel Wi-Fi verlangen.”

Reizigers willen dezelfde gemakken als thuis op hun hotelkamer. 23 procent van de ondervraagden ziet het liefst een geavanceerde koffieautomaat op de kamer. Zogenaamde ‘wired rooms’, waarbij alle technologische snufjes met één enkele afstandsbediening te besturen zijn, volgen met 20 procent van de stemmen. Ook zouden reizigers het felbegeerde gratis Wi-Fi netwerk graag gebruiken via door hotels beschikbaar gestelde tablets, met welkomst- en omgevingsinformatie en opties voor roomservice (15 procent).

Het zijn niet alleen technologische snufjes waar de reizigers prijs op stellen.  De beschikbaarheid van flesjes water is de favoriete service van 43 procent van de hotelgasten. Alleen reizigers uit Taiwan, Hongkong en Brazilië geven de voorkeur aan gratis opladers. 31 procent stelt het meeste prijs op een gratis ontbijt.

Het high-end fitness centre en/of de spa is de favoriete voorziening van 26 procent van de reizigers, terwijl ook een designbadkamer hoge ogen gooit (21 percent). Hoewel reizigers van luxe genieten, vallen diensten als badkamerbutlers, badmenu’s of een slaapservice minder in de smaak bij de ondervraagden.

Als het gaat om ‘buitensporig’ luxe voorzieningen, zou meer dan de helft van de reizigers (54 procent) het liefst kosteloos gebruik maken van een Rolls Royce Phantom. Een ritje met deze droomauto is geliefder dan een thee sommelier (9 procent), een persoonlijke cocktail shaker (9 procent), een geuren butler (5 procent) en andere bijzondere diensten.

Waar willen gasten wel voor betalen? Nederlanders zijn volgens Skyscanner bereid om extra geld neer te tellen voor een kamer met een mooi uitzicht (45 procent). Andere voorzieningen waarvoor een aanzienlijk deel van de Nederlandse reizigers bereid is in de buidel te tasten, zijn voorkeurskanalen en dvd’s (28 procent) en een kamer met balkon (22 procent).

 

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
ZAKENREIS stopt in 2022

ZAKENREIS stopt in 2022

31/12/2021

In april 1999 schreef mijn vader Kees Hundepool (92), die in 1967 Zakenreis lanceerde, zijn laatste voorwoord. Een maand later ik mijn eerste. Nu, ruim 27 jaar nadat ik in…

TMC Special 2022 – Uniglobe

TMC Special 2022 – Uniglobe

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – STI

TMC Special 2022 – STI

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – CWT

TMC Special 2022 – CWT

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….