Home / Hotels / Novotel: nieuw systeem voor bijhouden van housekeeping

Novotel: nieuw systeem voor bijhouden van housekeeping

Novotel: nieuw systeem voor bijhouden van housekeeping

Novotel Amsterdam City heeft een nieuw systeem ingevoerd voor housekeeping. Handmatige administratie heeft plaatsgemaakt voor een app.

Alle housekeeping medewerkers van het hotel hebben een app op hun tablet of smartphone, RoomChecking genaamd, waarop de status van de schoonmaakwerkzaamheden realtime wordt bijgehouden. ‘Daardoor kunnen looproutes geoptimaliseerd worden, is er een directe link met de technische dienst en kunnen kamersleutels sneller worden meegegeven dankzij de koppeling met de Front Desk,’ zegt het bedrijf.

Behalve de koppeling met de Front Desk, is er ook een link met de technische dienst, waardoor de housekeeping medewerkers direct een melding kunnen maken van kapotte items in de kamer en een foto van het probleem kunnen meesturen.

Ook wordt Lost & Found beheerd binnen de applicatie, zegt Novotel. De housekeeping medewerkers kunnen gevonden items zo direct registreren met foto’s en een beschrijving uploaden. ‘Nu live gezien kan worden welke items er zijn gevonden, scheelt dat aanzienlijk aan wachttijd voor de gasten,’ aldus Novotel.

Novotel is onderdeel van de Franse groep AccorHotels, die RoomChecking in Parijs al heeft getest. De resultaten daarvan waren positief. Novotel Amsterdam City (610 kamers) is het eerste Accor-hotel in Nederland dat het systeem definitief in gebruik neemt. Novotel Amsterdam Schiphol Airport voert RoomChecking binnenkort ook in.

 

Lolke van der Heide
Door: | lolke[at]zakenreis.nl
Lolke van der Heide schrijft vanaf 2002 over de luchtvaart en reiswereld, voor diverse media. Sinds 2007 is hij verbonden aan Zakenreis.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
Ultimatum FNV aan KLM

Ultimatum FNV aan KLM

22/10/2019

FNV Cabine heeft KLM vandaag ‘een laatste kans’ gegeven om met een nieuw cao-voorstel te komen, vóór dinsdag 29 oktober, zo niet dan ‘volgen er acties.’ VNC, de andere bond,…

Qantas van JFK naar Sydney

Qantas van JFK naar Sydney

21/10/2019

Qantas heeft gisteren de eerste ultra-lange testvlucht voltooid tussen New York JFK en Sydney. De Boeing 787-9 Dreamliner deed 19 uur en 16 minuten over de afstand van ruim 16.000…

Het Raffles Hotel heropend

Het Raffles Hotel heropend

21/10/2019

Het Raffles Hotel in Singapore is na een grondige renovatie heropend. Raffles is sinds 2016 onderdeel van Accor en is een van de meest vooraanstaande vijfsterrenhotels ter wereld. Het Raffles,…

Een Vlijtig Liesje voor KLM

Een Vlijtig Liesje voor KLM

18/10/2019

KLM heeft haar tweede Boeing 787-10 Dreamliner ontvangen na een ‘ferry-vlucht’ vanuit de fabriek in Charleston, South Carolina. Het toestel heeft de naam Vlijtig Liesje gekregen. Alle Dreamliners van KLM…

Flybe wordt Virgin Connect

Flybe wordt Virgin Connect

17/10/2019

Flybe zal vanaf volgend jaar verdergaan als Virgin Connect. De regionale Britse carrier werd begin 2019 overgenomen door een consortium onder leiding van Virgin Atlantic. Virgin neemt de felrode bedrijfskleur…

Netwerk IoT op Schiphol

Netwerk IoT op Schiphol

17/10/2019

Schiphol heeft haar eigen netwerk voor Internet of Things-toepassingen volledig uitgerold. Er is  dekking in alle publieke gebieden zoals aankomst- en vertrekhallen, lounges, pieren en op Schiphol Plaza, evenals niet-publieke…