Home / Hotels / Novotel: nieuw systeem voor bijhouden van housekeeping

Novotel: nieuw systeem voor bijhouden van housekeeping

Novotel: nieuw systeem voor bijhouden van housekeeping

Novotel Amsterdam City heeft een nieuw systeem ingevoerd voor housekeeping. Handmatige administratie heeft plaatsgemaakt voor een app.

Alle housekeeping medewerkers van het hotel hebben een app op hun tablet of smartphone, RoomChecking genaamd, waarop de status van de schoonmaakwerkzaamheden realtime wordt bijgehouden. ‘Daardoor kunnen looproutes geoptimaliseerd worden, is er een directe link met de technische dienst en kunnen kamersleutels sneller worden meegegeven dankzij de koppeling met de Front Desk,’ zegt het bedrijf.

Behalve de koppeling met de Front Desk, is er ook een link met de technische dienst, waardoor de housekeeping medewerkers direct een melding kunnen maken van kapotte items in de kamer en een foto van het probleem kunnen meesturen.

Ook wordt Lost & Found beheerd binnen de applicatie, zegt Novotel. De housekeeping medewerkers kunnen gevonden items zo direct registreren met foto’s en een beschrijving uploaden. ‘Nu live gezien kan worden welke items er zijn gevonden, scheelt dat aanzienlijk aan wachttijd voor de gasten,’ aldus Novotel.

Novotel is onderdeel van de Franse groep AccorHotels, die RoomChecking in Parijs al heeft getest. De resultaten daarvan waren positief. Novotel Amsterdam City (610 kamers) is het eerste Accor-hotel in Nederland dat het systeem definitief in gebruik neemt. Novotel Amsterdam Schiphol Airport voert RoomChecking binnenkort ook in.

 

Lolke van der Heide
Door: | lolke[at]zakenreis.nl
Lolke van der Heide schrijft sinds 2007 voor Zakenreis over de luchtvaart en reiswereld.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
ZAKENREIS stopt in 2022

ZAKENREIS stopt in 2022

31/12/2021

In april 1999 schreef mijn vader Kees Hundepool (92), die in 1967 Zakenreis lanceerde, zijn laatste voorwoord. Een maand later ik mijn eerste. Nu, ruim 27 jaar nadat ik in…

TMC Special 2022 – Uniglobe

TMC Special 2022 – Uniglobe

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – STI

TMC Special 2022 – STI

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – CWT

TMC Special 2022 – CWT

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….