Home / Hotels / Novotel: nieuw systeem voor bijhouden van housekeeping

Novotel: nieuw systeem voor bijhouden van housekeeping

Novotel: nieuw systeem voor bijhouden van housekeeping

Novotel Amsterdam City heeft een nieuw systeem ingevoerd voor housekeeping. Handmatige administratie heeft plaatsgemaakt voor een app.

Alle housekeeping medewerkers van het hotel hebben een app op hun tablet of smartphone, RoomChecking genaamd, waarop de status van de schoonmaakwerkzaamheden realtime wordt bijgehouden. ‘Daardoor kunnen looproutes geoptimaliseerd worden, is er een directe link met de technische dienst en kunnen kamersleutels sneller worden meegegeven dankzij de koppeling met de Front Desk,’ zegt het bedrijf.

Behalve de koppeling met de Front Desk, is er ook een link met de technische dienst, waardoor de housekeeping medewerkers direct een melding kunnen maken van kapotte items in de kamer en een foto van het probleem kunnen meesturen.

Ook wordt Lost & Found beheerd binnen de applicatie, zegt Novotel. De housekeeping medewerkers kunnen gevonden items zo direct registreren met foto’s en een beschrijving uploaden. ‘Nu live gezien kan worden welke items er zijn gevonden, scheelt dat aanzienlijk aan wachttijd voor de gasten,’ aldus Novotel.

Novotel is onderdeel van de Franse groep AccorHotels, die RoomChecking in Parijs al heeft getest. De resultaten daarvan waren positief. Novotel Amsterdam City (610 kamers) is het eerste Accor-hotel in Nederland dat het systeem definitief in gebruik neemt. Novotel Amsterdam Schiphol Airport voert RoomChecking binnenkort ook in.

 

Lolke van der Heide
Door: | lolke[at]zakenreis.nl
Lolke van der Heide schrijft vanaf 2002 over de luchtvaart en reiswereld, voor diverse media. Sinds 2007 is hij verbonden aan Zakenreis.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

nieuws
Meer content bij GBT

Meer content bij GBT

23/04/2019

American Express Global Business Travel heeft zijn online programma uitgebreid waardoor bedrijven en zakenreizigers wereldwijd toegang hebben tot meer dan twee miljoen accommodaties. GBT maakt deze extra content beschikbaar via…

Ryanair verliest rechtszaak

Ryanair verliest rechtszaak

23/04/2019

Acht Nederlandse piloten hebben hun rechtszaak tegen Ryanair gewonnen en ontvangen in totaal ruim drie miljoen euro vergoeding. De kantonrechter in Oost-Brabant noemt de opstelling van de Ierse carrier ‘ernstig…

Uitstel A-pier op Schiphol

Uitstel A-pier op Schiphol

19/04/2019

De opening van de nieuwe ‘A-pier’ op Schiphol is met een jaar vertraagd en staat nu gepland voor december 2020. De luchthaven noemt uitgelopen werkzaamheden als reden voor het uitstel….