
De Louvre Hotels Group komt met een nieuw merk: Tulip Residences, voor lang verblijf. Het bedrijf wijst op de “gezondheidscrisis” waardoor de verwachtingen van gasten zouden zijn veranderd en er meer behoefte is aan “samenwonen, samenwerken en welzijn.”
De eerste twee hotels voor ‘long stay’ volgens deze formule openen binnenkort hun deuren in Parijs en Warschau. Het plan is de komende jaren rond de dertig Tulip Residences te openen in Europa, in stadscentra en nabij belangrijke vervoersknooppunten. De studio’s of tweekamer-appartementen zijn “ruim en speciaal ingericht voor een langer zakelijk verblijf,” zegt Louvre.
Het hotel in de voorstad Joinville-le-Pont van Parijs gaat nog deze maand open, met honderd kamers en fungeert als “een laboratorium” waar het bedrijf innovaties wil testen. Met de naam Tulip Residences gaat Louvre terug naar een van de hotelmerken, het Nederlandse Golden Tulip, die in de keten is opgegaan.
Groupe du Louvre (Louvre Hotels Group) is zelf van origine een Franse onderneming, in 2015 overgenomen door het Chinese staatsbedrijf Jin Jiang International. De keten telt 1.500 hotels in 54 landen, met de merken Première Classe, Campanile, Kyriad, Tulip Inn, Golden Tulip en Royal Tulip.