
NH Hotel Group opent het eerste nhow hotel in Groot-Brittannië naar verwachting in de zomer van 2019 in Londen. Het thema van dit viersterrenhotel met acht verdiepingen en 190 kamers is London Reloaded, het design is een combinatie van traditionele Britse iconen met hedendaagse elementen.
Het hotel is gelegen tussen de City, Islington en Shoreditch en maakt deel uit van het project 250 City Road, ontworpen door het architectenbureau Foster + Partners van Sir Norman Foster.
Architect James Soane, mededirecteur van het in Londen gevestigde interieurarchitectenbureau Project Orange, is samen met zijn team verantwoordelijk voor het interieurontwerp van nhow London. Het hotel beschikt over een restaurant, bar, fitnesszaal en ruimtes voor evenementen en vergaderingen.
Big Ben-raket
De sculptuur van een ‘Big Ben’-raket is één van de meest iconische elementen van de lobby waar een eclectisch samenspel is van kleurrijke meubels op vloerkleden met gepixelde patronen en een led-open haard met houten ombouw.
Het restaurant The Bell wordt volgens NH een vrijzinnige versie van de traditionele Britse pub, met groene lederen stoelen die door de ruimte kunnen kronkelen en tafels waarop in authentiek Cockney dialect verzen zijn weergegeven. De ruimte wordt verlicht door grote goudkleurige armaturen in de vorm van een kerkklok, een verwijzing naar de beroemde kerkklokken van de stad. In contrast hiermee worden op de centrale pilaar steeds veranderende bewegende beelden genereerd door een raster met led-pixels.
Urban dynamiek
Maarten Markus, Managing Director Northern Europe van NH Hotel Group, is zeer enthousiast met deze aankomende uitbreiding van het nhow-portfolio naar de populaire Britse markt: “De levendige, internationale metropool Londen is de perfecte locatie voor een nhow-hotel. Kosmopolitische steden zijn per definitie dynamisch en brengen voortdurend nieuwe culturele, sociale en artistieke trends voort. Onze nhow-hotels zijn tegelijkertijd een uiting van en een maatstaf voor deze urban dynamiek. nhow London weerspiegelt zowel het industriële verleden als de technologische toekomst van de locatie en wordt een creatieve hotspot voor de omgeving.”
Architect James Soane van Project Orange legt uit: “nhow London heeft een uniek interieurconcept, dat perfect is afgestemd op de locatie. Kunst en design vertellen een verhaal en prikkelen de zintuigen. Er is een dynamische smeltkroes gecreëerd om gasten te verrassen en te inspireren.” In de kamers zijn kleurrijke stoffen en andere materialen samengevoegd met hedendaagse kunst, waardoor volgens de architect een onvergetelijke versie van Londen ontstaat. Punk ontmoet hightech en graffiti duikt op naast onconventionele afbeeldingen van monarchen uit het verleden.
Uitbreiding van het merk nhow
Nhow is het stedelijke design- en lifestylemerk van NH Hotel Group. Elk nhow-hotel heeft een eigen identiteit, ontleend aan de stad waarin het hotel is gevestigd. De nhow-hotels combineren stedelijke trends met hedendaagse architectuur en ontwerpen van Matteo Thun (nhow Milano), Rem Koolhaas (nhow Rotterdam/nhow Amsterdam RAI), Karim Rashid (nhow Berlin) en Teresa Sapey (nhow Marseille).