Home / Hotels / NH Hotels lanceert Fastpass

NH Hotels lanceert Fastpass

NH Hotels lanceert Fastpass

De NH Hotel Group heeft haar Fastpass gelanceerd, die gasten de mogelijkheid geeft digitaal in te inchecken en een kamer te kiezen. Ze kunnen na verblijf ook zelf uitchecken.

De hotelgast krijgt zo ‘volledige controle’ over haar of zijn verblijf, zegt NH. De hotelgroep is naar eigen zeggen de eerste keten in Europa die deze drie services tegelijkertijd aanbiedt. De Fastpass is beschikbaar voor alle hotelgasten, via de app van NH.

Gasten krijgen 48 uur vóór aankomst een e-mail die toegang biedt tot de online check-in, waar alle persoonlijke gegevens ingevuld kunnen worden. Bij aankomst hoeven gasten alleen nog de sleutel op te halen bij de receptie. De Choose your room optie in de app toont alle kamers die beschikbaar zijn. Gasten kunnen vervolgens zelf een keuze maken.

Prijsverschillen
NH zegt er niet bij of er ook prijsverschillen zijn, maar dat ligt wel voor de hand. Kamers met uitzicht bijvoorbeeld zijn bij hotels meestal duurder dan zonder.

Bij vertrek heeft de gast vanaf 18:00 uur op de dag vóór vertrek de mogelijkheid gemaakte kosten te betalen en via Online Check-out uit te checken zonder nog bij de receptie langs te hoeven gaan.

Hoewel de app voor de Fastpass voor iedereen beschikbaar is, wijst NH erop dat het voor leden van het loyaliteitsprogramma NH Rewards ‘extra gemakkelijk’ is, omdat hun persoonlijke gegevens al automatisch vooraf ingevuld zijn.

12.000 gebruikers
NH geeft ook alvast een schatting van het gebruik: in het eerste jaar raamt de hotelgroep het aantal gebruikers op 12.000. ‘Dit levert een totale besparing van 42.000 minuten op die voor leukere dingen dan bij de receptie in de rij staan gebruikt kunnen worden.’ De door NH berekende tijd die een gast normaal aan de receptie doorbrengt is dus 3,5 minuut.

NH geeft nog een ander voordeel van de Fastpass: de digitalisering van het in- en uitchecken spaart het milieu doordat er geen papier meer aan te pas komt.

Lolke van der Heide
Door: | lolke[at]zakenreis.nl
Lolke van der Heide schrijft vanaf 2002 over de luchtvaart en reiswereld, voor diverse media. Sinds 2007 is hij verbonden aan Zakenreis.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

nieuws
Zorgen IATA om Brexit

Zorgen IATA om Brexit

16/01/2019

IATA maakt zich grote zorgen over Brexit, na de afwijzing van de UK-EU deal door het Britse parlement. Met nog twee maanden te gaan weten airlines volgens topman Alexandre de…

Ticket blunders bij Cathay

Ticket blunders bij Cathay

14/01/2019

Cathay Pacific heeft voor de tweede keer in korte tijd tickets in First Class per ongeluk verkocht voor een economy tarief. Afgelopen weekeinde bood Cathay stoelen aan tussen Lissabon en…

Samenwerking BZ en ANVR

Samenwerking BZ en ANVR

14/01/2019

Het ministerie van Buitenlandse Zaken en de ANVR gaan intensiever samenwerken om de assistentie aan Nederlandse reizigers te verbeteren. Dit heeft Stef Blok, de verantwoordelijke minister, vandaag bekendgemaakt. Voortaan komen…