Home / Hotels / NH Hotels lanceert Fastpass

NH Hotels lanceert Fastpass

NH Hotels lanceert Fastpass

De NH Hotel Group heeft haar Fastpass gelanceerd, die gasten de mogelijkheid geeft digitaal in te inchecken en een kamer te kiezen. Ze kunnen na verblijf ook zelf uitchecken.

De hotelgast krijgt zo ‘volledige controle’ over haar of zijn verblijf, zegt NH. De hotelgroep is naar eigen zeggen de eerste keten in Europa die deze drie services tegelijkertijd aanbiedt. De Fastpass is beschikbaar voor alle hotelgasten, via de app van NH.

Gasten krijgen 48 uur vóór aankomst een e-mail die toegang biedt tot de online check-in, waar alle persoonlijke gegevens ingevuld kunnen worden. Bij aankomst hoeven gasten alleen nog de sleutel op te halen bij de receptie. De Choose your room optie in de app toont alle kamers die beschikbaar zijn. Gasten kunnen vervolgens zelf een keuze maken.

Prijsverschillen
NH zegt er niet bij of er ook prijsverschillen zijn, maar dat ligt wel voor de hand. Kamers met uitzicht bijvoorbeeld zijn bij hotels meestal duurder dan zonder.

Bij vertrek heeft de gast vanaf 18:00 uur op de dag vóór vertrek de mogelijkheid gemaakte kosten te betalen en via Online Check-out uit te checken zonder nog bij de receptie langs te hoeven gaan.

Hoewel de app voor de Fastpass voor iedereen beschikbaar is, wijst NH erop dat het voor leden van het loyaliteitsprogramma NH Rewards ‘extra gemakkelijk’ is, omdat hun persoonlijke gegevens al automatisch vooraf ingevuld zijn.

12.000 gebruikers
NH geeft ook alvast een schatting van het gebruik: in het eerste jaar raamt de hotelgroep het aantal gebruikers op 12.000. ‘Dit levert een totale besparing van 42.000 minuten op die voor leukere dingen dan bij de receptie in de rij staan gebruikt kunnen worden.’ De door NH berekende tijd die een gast normaal aan de receptie doorbrengt is dus 3,5 minuut.

NH geeft nog een ander voordeel van de Fastpass: de digitalisering van het in- en uitchecken spaart het milieu doordat er geen papier meer aan te pas komt.

Lolke van der Heide
Door: | lolke[at]zakenreis.nl
Lolke van der Heide schrijft vanaf 2002 over de luchtvaart en reiswereld, voor diverse media. Sinds 2007 is hij verbonden aan Zakenreis.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

nieuws
Voor een schonere lucht

Voor een schonere lucht

16/11/2018

KLM en Schiphol streven eensgezind naar een verdere verlaging van de uitstoot van broeikasgas. Dit hebben de topmannen van beide ondernemingen gezegd op het symposium van de Dutch Aviation Group…

China Southern uit SkyTeam

China Southern uit SkyTeam

15/11/2018

China Southern Airlines verlaat per 1 januari 2019 SkyTeam. De alliantie zegt dat China Southern, een grote partner van KLM, een nieuwe strategie wil volgen. Het vertrek komt niet onverwacht….

Sabre koopt Farelogix

Sabre koopt Farelogix

15/11/2018

Sabre Corporation neemt Farelogix over, zo hebben beide Amerikaanse bedrijven bekendgemaakt. Het gecombineerde technologiebedrijf moet het ‘end-to-end’ NDC-aanbod van Sabre versnellen. De acquisitie moet nog goedkeuring krijgen van de mededingsautoriteiten…

Flybe opnieuw te koop

Flybe opnieuw te koop

14/11/2018

Flybe heeft zichzelf te koop aangeboden. De Britse regionale carrier moest vorige maand een winstwaarschuwing afgeven en denkt zelfstandig niet te kunnen overleven. Het is de tweede keer in korte…

Reisrapportagetool CWT

Reisrapportagetool CWT

13/11/2018

Carlson Wagonlit Travel heeft een nieuwe ‘reisrapportagetool’ gelanceerd. CWT AnswerIQ is een business intelligence tool die werkt als een gepersonaliseerde zoekmachine met toegang tot alle gegevens van het reisprogramma van…