
De NH Hotel Group heeft haar Fastpass gelanceerd, die gasten de mogelijkheid geeft digitaal in te inchecken en een kamer te kiezen. Ze kunnen na verblijf ook zelf uitchecken.
De hotelgast krijgt zo ‘volledige controle’ over haar of zijn verblijf, zegt NH. De hotelgroep is naar eigen zeggen de eerste keten in Europa die deze drie services tegelijkertijd aanbiedt. De Fastpass is beschikbaar voor alle hotelgasten, via de app van NH.
Gasten krijgen 48 uur vóór aankomst een e-mail die toegang biedt tot de online check-in, waar alle persoonlijke gegevens ingevuld kunnen worden. Bij aankomst hoeven gasten alleen nog de sleutel op te halen bij de receptie. De Choose your room optie in de app toont alle kamers die beschikbaar zijn. Gasten kunnen vervolgens zelf een keuze maken.
Prijsverschillen
NH zegt er niet bij of er ook prijsverschillen zijn, maar dat ligt wel voor de hand. Kamers met uitzicht bijvoorbeeld zijn bij hotels meestal duurder dan zonder.
Bij vertrek heeft de gast vanaf 18:00 uur op de dag vóór vertrek de mogelijkheid gemaakte kosten te betalen en via Online Check-out uit te checken zonder nog bij de receptie langs te hoeven gaan.
Hoewel de app voor de Fastpass voor iedereen beschikbaar is, wijst NH erop dat het voor leden van het loyaliteitsprogramma NH Rewards ‘extra gemakkelijk’ is, omdat hun persoonlijke gegevens al automatisch vooraf ingevuld zijn.
12.000 gebruikers
NH geeft ook alvast een schatting van het gebruik: in het eerste jaar raamt de hotelgroep het aantal gebruikers op 12.000. ‘Dit levert een totale besparing van 42.000 minuten op die voor leukere dingen dan bij de receptie in de rij staan gebruikt kunnen worden.’ De door NH berekende tijd die een gast normaal aan de receptie doorbrengt is dus 3,5 minuut.
NH geeft nog een ander voordeel van de Fastpass: de digitalisering van het in- en uitchecken spaart het milieu doordat er geen papier meer aan te pas komt.