Home / Hotels / NH Hotel Group wil China veroveren

NH Hotel Group wil China veroveren

NH Hotel Group wil China veroveren

De NH Hotel Group heeft een intentieovereenkomst gesloten met de Chinese hotelgroep HNA voor het gezamenlijk management van het portfolio van HNA en hotels van derden in het middensegment van de Chinese markt.

Het nieuwe bedrijf zal HNA-NH Hotel Management Joint Venture Company heten en gaat van start met zes hotels van de Chinese hotelgroep (in Beijing, Haikou, Sanya en Tianjin), die in totaal 1.312 kamers hebben. De bedoeling is dat er managementcontracten zullen worden gesloten met hotels in China, Hong Kong, Taiwan en Macao. NH heeft een belang van 49 procent in de joint venture en HNA de overige 51 procent.

Verder zullen de twee partners een hotelmerk ontwerpen, waarmee onder de NH-naam een graantje zal worden meegepikt van de groei op de hotelmarkt in China.

De samenwerking moet nog worden goedgekeurd door de mededingingsautoriteiten.

Door:

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
ZAKENREIS stopt in 2022

ZAKENREIS stopt in 2022

31/12/2021

In april 1999 schreef mijn vader Kees Hundepool (92), die in 1967 Zakenreis lanceerde, zijn laatste voorwoord. Een maand later ik mijn eerste. Nu, ruim 27 jaar nadat ik in…

TMC Special 2022 – Uniglobe

TMC Special 2022 – Uniglobe

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – STI

TMC Special 2022 – STI

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – CWT

TMC Special 2022 – CWT

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….