Home / Hotels / NH Hotels: beste cijfers ooit

NH Hotels: beste cijfers ooit

NH Hotels: beste cijfers ooit

De NH Hotel Group heeft in 2018 haar beste resultaat ooit geboekt. Dit zegt Ramón Aragonés, de CEO van de beursgenoteerde keten, die sinds oktober in Thaise handen is.

De ebitda (winst voor aftrek van rente, belasting en afschrijvingen), een van de belangrijkste financiële indicatoren, bedroeg vorig jaar 260 miljoen euro. Vooral in de tweede helft van het jaar deed NH het erg goed, zei Aragonés. De onderneming zegt een efficiënter operationeel management te hebben kunnen doorvoeren, evenals een ‘aanzienlijke’ vermindering van de schuldenlast.

NH slaagde er verder naar eigen zeggen in de positionering van NH Collection te verbeteren. Dit premium merk vertegenwoordigt nu  22 procent van alle hotelkamers in de groep.

Daarnaast is ook de ‘gastenbeleving’ verbeterd, zegt NH, onder verwijzing naar ‘succesvolle’, waaronder de lancering van FASTPASS, een combinatie van drie digitale services: Online Check-in, Choose Your Room en Online Check-out. Hiermee krijgt de gast ‘de gehele controle’ over het eigen verblijf krijgt.

Minor International
NH Hotels kreeg in de loop van 2018 een nieuwe grootaandeelhouder. De Thaise onderneming Minor International, die al een belang in NH, wist dit in oktober te verhogen tot 94,1 procent. Aragonés zegt dat Minor en NH zich de komende jaren zullen richten op ‘gezamenlijke waardestijgingen.’

Minor heeft zelf vijf hotelmerken: Tivoli, Anantara, Avani, Elewana en Oaks die nu worden samengevoegd onder ‘eenzelfde zakelijke paraplu’, zegt NH met de merken NH Hotels, NH Collection en nhow. Aragonés: ‘De hotelportfolio’s en merkbekendheid van beide organisaties maken het mogelijk om te groeien en een meerwaarde te leveren aan onze gasten over de hele wereld.’

NH Hotels blijft intussen aan de beurs van Madrid genoteerd en Minor International aan de beurs van Bangkok. Aragonés voorziet een goed 2019, waarbij de ebitda groeit naar een geraamde 285 miljoen euro.

Lolke van der Heide
Door: | lolke[at]zakenreis.nl
Lolke van der Heide schrijft vanaf 2002 over de luchtvaart en reiswereld, voor diverse media. Sinds 2007 is hij verbonden aan Zakenreis.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
Bewust reizen op BTS 2020

Bewust reizen op BTS 2020

12/11/2019

Tijdens de jaarlijkse Business Travel Show, in februari 2020, zal ‘bewust reizen’ een van de hoofdthema’s zijn, zo heeft de BTS bekendgemaakt. Is het tijd voor een ‘ethisch reisprogramma’ voor…

Partnership Accor en Alibaba

Partnership Accor en Alibaba

08/11/2019

Accor en de Alibaba Group zijn een strategische samenwerking aangegaan, bestaande uit de ontwikkeling van digitale applicaties en loyaliteitsprogramma’s. Accor en het Chinese Alibaba zetten donderdag op de China International…