Home / Hotels / NH: digitale oplossing afstand

NH: digitale oplossing afstand

NH: digitale oplossing afstand

De NH Hotel Group heeft een digitale oplossing gepresenteerd om “de sociale afstandsnorm beter te hanteren,” zo zegt het bedrijf en om het “oppervlakte-contact” te verminderen. Het Mobile Guest Experience platform moet een “optimale klantbeleving in het nieuwe normaal” opleveren.

NH zegt nu in de hotels “een gepersonaliseerde ervaring” te kunnen bieden. “Ondanks dat er zo min mogelijk menselijk contact plaatsvindt, willen we ervoor zorgen dat onze gasten hun verblijf nog steeds helemaal op maat kunnen maken,” aldus Maarten Markus, managing director Northern Europe. “We zetten hiermee weer een nieuwe stap in de digitalisering van onze services, waarbij we de omgeving zo gebruiksvriendelijk mogelijk maken.”

NH zegt in de digitale omgeving van het platform praktische informatie over het hotel te combineren met toegang tot diensten zoals roomservice, reservering van spa, fitnessruimte of restaurant. Gasten kunnen de service gebruiken vanaf hun eigen elektronische apparaten. Het digitale platform zal de komende tijd in alle NH, NH Collection en nhow hotels in Nederland en België beschikbaar zijn.

NH heeft het momenteel, net als alle andere hotelketens, zeer zwaar. Het bedrijf, onderdeel van het Thaise Minor International, overleeft in veel Europese landen op staatsteun bij het betalen van de salarissen, zoals de NOW in Nederland. Na een opleving van de markt in de zomer, zakte het aantal boekingen, door de opkomst van de tweede coronagolf, sinds september weer in.

Lolke van der Heide
Door: | lolke[at]zakenreis.nl
Lolke van der Heide schrijft sinds 2007 voor Zakenreis over de luchtvaart en reiswereld

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
Dialoog Rutte met de ANVR

Dialoog Rutte met de ANVR

27/01/2021

De ANVR gaat donderdag in gesprek met demissionair premier Mark Rutte over het steunpakket voor de reissector. Ook TUI zal bij de ontmoeting aanwezig zijn. ANVR-voorzitter Frank Oostdam en TUI-directeur…

MAA: minder hinder vereist

MAA: minder hinder vereist

27/01/2021

Maastricht Aachen Airport (MAA) kan tot 2030 groeien, mits de geluidshinder afneemt. Dit adviseert Pieter van Geel in een rapport, waarin ‘de effecten van corona’ op de marktvraag niet zijn…

SAF blijft speerpunt KLM

SAF blijft speerpunt KLM

26/01/2021

KLM blijft inzetten op het gebruik van niet-fossiele brandstoffen en heeft het bestaande programma omgedoopt tot Corporate SAF (sustainable aviation fuel). “Juist in deze crisistijd,” zegt Harm Kreulen, directeur KLM…

Weer uitstel Lelystad Airport

Weer uitstel Lelystad Airport

25/01/2021

De opening van Lelystad Airport vindt waarschijnlijk later plaats dan in november dit jaar, zoals eerder gepland. De Tweede Kamer heeft het dossier maandag “controversieel” verklaard, nu de regering demissionair…