Home / Hotels / NH: digitale oplossing afstand

NH: digitale oplossing afstand

NH: digitale oplossing afstand

De NH Hotel Group heeft een digitale oplossing gepresenteerd om “de sociale afstandsnorm beter te hanteren,” zo zegt het bedrijf en om het “oppervlakte-contact” te verminderen. Het Mobile Guest Experience platform moet een “optimale klantbeleving in het nieuwe normaal” opleveren.

NH zegt nu in de hotels “een gepersonaliseerde ervaring” te kunnen bieden. “Ondanks dat er zo min mogelijk menselijk contact plaatsvindt, willen we ervoor zorgen dat onze gasten hun verblijf nog steeds helemaal op maat kunnen maken,” aldus Maarten Markus, managing director Northern Europe. “We zetten hiermee weer een nieuwe stap in de digitalisering van onze services, waarbij we de omgeving zo gebruiksvriendelijk mogelijk maken.”

NH zegt in de digitale omgeving van het platform praktische informatie over het hotel te combineren met toegang tot diensten zoals roomservice, reservering van spa, fitnessruimte of restaurant. Gasten kunnen de service gebruiken vanaf hun eigen elektronische apparaten. Het digitale platform zal de komende tijd in alle NH, NH Collection en nhow hotels in Nederland en België beschikbaar zijn.

NH heeft het momenteel, net als alle andere hotelketens, zeer zwaar. Het bedrijf, onderdeel van het Thaise Minor International, overleeft in veel Europese landen op staatsteun bij het betalen van de salarissen, zoals de NOW in Nederland. Na een opleving van de markt in de zomer, zakte het aantal boekingen, door de opkomst van de tweede coronagolf, sinds september weer in.

Lolke van der Heide
Door: | lolke[at]zakenreis.nl
Lolke van der Heide schrijft sinds 2007 voor Zakenreis over de luchtvaart en reiswereld

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
Groene zakenreizen Uniglobe

Groene zakenreizen Uniglobe

22/04/2021

Uniglobe Travel en de Climate Neutral Group zijn een samenwerking aangegaan voor duurzame zakenreizen, waarbij de CO₂-uitstoot wordt  berekend en er desgewenst direct compensatie kan plaatsvinden. Uniglobe zegt zich als…

Egeria koopt Fletcher hotels

Egeria koopt Fletcher hotels

22/04/2021

Egeria heeft een meerderheidsbelang verworven in Fletcher Hotels, zo hebben de twee partijen donderdag bekendgemaakt. De hotelketen zegt er ondanks de coronacrisis nog steeds goed op te staan. Egeria, een…

BCD steunt groen plan VN

BCD steunt groen plan VN

22/04/2021

BCD Travel heeft zich aangesloten bij een initiatief van de Verenigde Naties om bedrijven te betrekken bij klimaatacties. Het bedrijf zegt de eerste wereldwijde zakenreisorganisatie te zijn die dit doet….

Naam D-reizen ontvreemd

Naam D-reizen ontvreemd

17/04/2021

De merknaam D-reizen is onlangs, korte tijd vóór moederbedrijf D-rt Groep failliet ging, door de twee directeuren ‘ontvreemd,’ waardoor de boedel minder waard is. Voor consumenten met reisvouchers maakt het…