Home / Hotels / NH: digitale oplossing afstand

NH: digitale oplossing afstand

NH: digitale oplossing afstand

De NH Hotel Group heeft een digitale oplossing gepresenteerd om “de sociale afstandsnorm beter te hanteren,” zo zegt het bedrijf en om het “oppervlakte-contact” te verminderen. Het Mobile Guest Experience platform moet een “optimale klantbeleving in het nieuwe normaal” opleveren.

NH zegt nu in de hotels “een gepersonaliseerde ervaring” te kunnen bieden. “Ondanks dat er zo min mogelijk menselijk contact plaatsvindt, willen we ervoor zorgen dat onze gasten hun verblijf nog steeds helemaal op maat kunnen maken,” aldus Maarten Markus, managing director Northern Europe. “We zetten hiermee weer een nieuwe stap in de digitalisering van onze services, waarbij we de omgeving zo gebruiksvriendelijk mogelijk maken.”

NH zegt in de digitale omgeving van het platform praktische informatie over het hotel te combineren met toegang tot diensten zoals roomservice, reservering van spa, fitnessruimte of restaurant. Gasten kunnen de service gebruiken vanaf hun eigen elektronische apparaten. Het digitale platform zal de komende tijd in alle NH, NH Collection en nhow hotels in Nederland en België beschikbaar zijn.

NH heeft het momenteel, net als alle andere hotelketens, zeer zwaar. Het bedrijf, onderdeel van het Thaise Minor International, overleeft in veel Europese landen op staatsteun bij het betalen van de salarissen, zoals de NOW in Nederland. Na een opleving van de markt in de zomer, zakte het aantal boekingen, door de opkomst van de tweede coronagolf, sinds september weer in.

Lolke van der Heide
Door: | lolke[at]zakenreis.nl
Lolke van der Heide schrijft sinds 2007 voor Zakenreis over de luchtvaart en reiswereld.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
Te veel fijnstof op Schiphol

Te veel fijnstof op Schiphol

21/10/2021

Op en rondom Schiphol is te veel fijnstof, door de uitstoot van vliegtuigen, zo concludeert de luchthaven zelf op basis van onderzoek door TNO. Het bedrijf wil ‘extra maatregelen’ nemen…

KLM en IATA versus ACNL

KLM en IATA versus ACNL

20/10/2021

KLM keert zich tegen een nieuw systeem van slottoewijzing dat ACNL volgend jaar wenst door te voeren. De airline krijgt hierbij steun van brancheorganisatie IATA die de slotcoördinator voor de…

Frankfurt-Hahn Airport failliet

Frankfurt-Hahn Airport failliet

20/10/2021

De HNA-Group heeft faillissement aangevraagd voor luchthaven Frankfurt-Hahn waarin het Chinese bedrijf zelf grootaandeelhouder is. De airport zag ruim vóór de coronacrisis de aantallen passagiers en omzet al teruglopen, de…

8 november is de dag

8 november is de dag

18/10/2021

De Amerikaanse regering van president Biden heeft de dag bekendgemaakt dat de grenzen weer open zullen gaan voor iedereen die is gevaccineerd: over drie weken vanaf nu. En het lijkt…

Air Belgium breidt uit

Air Belgium breidt uit

14/10/2021

Air Belgium is donderdag begonnen vluchten uit te voeren naar Mauritius vanaf Brussels Airport, twee keer per week, met een nieuwe Airbus A330neo. Eerder nam de Belgische carrier Curaçao al…