
De NH Hotel Group heeft een digitale oplossing gepresenteerd om “de sociale afstandsnorm beter te hanteren,” zo zegt het bedrijf en om het “oppervlakte-contact” te verminderen. Het Mobile Guest Experience platform moet een “optimale klantbeleving in het nieuwe normaal” opleveren.
NH zegt nu in de hotels “een gepersonaliseerde ervaring” te kunnen bieden. “Ondanks dat er zo min mogelijk menselijk contact plaatsvindt, willen we ervoor zorgen dat onze gasten hun verblijf nog steeds helemaal op maat kunnen maken,” aldus Maarten Markus, managing director Northern Europe. “We zetten hiermee weer een nieuwe stap in de digitalisering van onze services, waarbij we de omgeving zo gebruiksvriendelijk mogelijk maken.”
NH zegt in de digitale omgeving van het platform praktische informatie over het hotel te combineren met toegang tot diensten zoals roomservice, reservering van spa, fitnessruimte of restaurant. Gasten kunnen de service gebruiken vanaf hun eigen elektronische apparaten. Het digitale platform zal de komende tijd in alle NH, NH Collection en nhow hotels in Nederland en België beschikbaar zijn.
NH heeft het momenteel, net als alle andere hotelketens, zeer zwaar. Het bedrijf, onderdeel van het Thaise Minor International, overleeft in veel Europese landen op staatsteun bij het betalen van de salarissen, zoals de NOW in Nederland. Na een opleving van de markt in de zomer, zakte het aantal boekingen, door de opkomst van de tweede coronagolf, sinds september weer in.