Home / Hotels / Medische ‘telehulp’ bij Accor

Medische ‘telehulp’ bij Accor

Medische ‘telehulp’ bij Accor

Accor biedt binnenkort met verzekeraar AXA in de eigen 5.000 hotels ‘telegeneeskunde’ aan voor de gasten. De Franse groep werkt aan een herstelplan na corona en deze dienst vormt er een onderdeel van.

Accor, met 35 merken, waaronder Novotel, Sofitel, Pullman, Mövenpick en Ibis, zegt bezig te zijn met een hervatting van de operatie en spreekt over ‘een geleidelijke heropening’ van de hotels per regio, wereldwijd, met ‘vernieuwde gezondheids- en preventieprotocollen’ onder het label Allsafe Cleanliness.

Geleidelijke heropening
Het bedrijf kijkt alvast vooruit op de periode na corona, hoewel het virus wereldwijd nog volop woedt en onduidelijk is wanneer er weer veilig kan worden gereisd. Accor mikt er nu op dat in juli enige vorm van herstel zal zijn ingetreden en komt daarom met een ‘unieke medische dienst.’

Gasten kunnen dan kosteloos gebruik maken van ‘de deskundige medische oplossingen’ van AXA. Het gaat om telegeneeskunde, waarbij op afstand een medisch consult wordt gegeven. “Gasten krijgen ook toegang tot de uitgebreide medische netwerken van AXA met tienduizenden onderlegde medische professionals,” zegt Accor.

Veel hotels dicht
De hotelbranche heeft, net als alle andere onderdelen van de reisketen, sinds maart mondiaal zwaar te lijden onder de corona-crisis. Veel hotels zijn tot nader order gesloten of blijven open met een beperkt aantal kamers.

Hoeveel gasten de Accor groep sinds april had, heeft het bedrijf niet meegedeeld, maar als beursgenoteerde onderneming moet Accor wel met kwartaalcijfers komen. In juli zal blijken hoe het bedrijf in het tweede kwartaal heeft gepresteerd.

Foto: Accor

 

Lolke van der Heide
Door: | lolke[at]zakenreis.nl
Lolke van der Heide schrijft sinds 2007 voor Zakenreis over de luchtvaart en reiswereld.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
ZAKENREIS stopt in 2022

ZAKENREIS stopt in 2022

31/12/2021

In april 1999 schreef mijn vader Kees Hundepool (92), die in 1967 Zakenreis lanceerde, zijn laatste voorwoord. Een maand later ik mijn eerste. Nu, ruim 27 jaar nadat ik in…

TMC Special 2022 – Uniglobe

TMC Special 2022 – Uniglobe

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – STI

TMC Special 2022 – STI

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – CWT

TMC Special 2022 – CWT

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….