Home / Hotels / Medische ‘telehulp’ bij Accor

Medische ‘telehulp’ bij Accor

Medische ‘telehulp’ bij Accor

Accor biedt binnenkort met verzekeraar AXA in de eigen 5.000 hotels ‘telegeneeskunde’ aan voor de gasten. De Franse groep werkt aan een herstelplan na corona en deze dienst vormt er een onderdeel van.

Accor, met 35 merken, waaronder Novotel, Sofitel, Pullman, Mövenpick en Ibis, zegt bezig te zijn met een hervatting van de operatie en spreekt over ‘een geleidelijke heropening’ van de hotels per regio, wereldwijd, met ‘vernieuwde gezondheids- en preventieprotocollen’ onder het label Allsafe Cleanliness.

Geleidelijke heropening
Het bedrijf kijkt alvast vooruit op de periode na corona, hoewel het virus wereldwijd nog volop woedt en onduidelijk is wanneer er weer veilig kan worden gereisd. Accor mikt er nu op dat in juli enige vorm van herstel zal zijn ingetreden en komt daarom met een ‘unieke medische dienst.’

Gasten kunnen dan kosteloos gebruik maken van ‘de deskundige medische oplossingen’ van AXA. Het gaat om telegeneeskunde, waarbij op afstand een medisch consult wordt gegeven. “Gasten krijgen ook toegang tot de uitgebreide medische netwerken van AXA met tienduizenden onderlegde medische professionals,” zegt Accor.

Veel hotels dicht
De hotelbranche heeft, net als alle andere onderdelen van de reisketen, sinds maart mondiaal zwaar te lijden onder de corona-crisis. Veel hotels zijn tot nader order gesloten of blijven open met een beperkt aantal kamers.

Hoeveel gasten de Accor groep sinds april had, heeft het bedrijf niet meegedeeld, maar als beursgenoteerde onderneming moet Accor wel met kwartaalcijfers komen. In juli zal blijken hoe het bedrijf in het tweede kwartaal heeft gepresteerd.

Foto: Accor

 

Lolke van der Heide
Door: | lolke[at]zakenreis.nl
Lolke van der Heide schrijft sinds 2007 voor Zakenreis over de luchtvaart en reiswereld.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
KLM: herstel zal hobbelig zijn

KLM: herstel zal hobbelig zijn

30/07/2021

KLM-topman Pieter Elbers ziet in een online gesprek met de pers, naar aanleiding van de cijfers uit het tweede kwartaal, ‘duidelijke tekenen van herstel.’ Maar hij manoeuvreert behoedzaam: “Als er…

Schiphol zet app f&b door

Schiphol zet app f&b door

30/07/2021

Schiphol heeft deze week een pilot voor het bestellen van eten en drinken via een app omgezet in een permanente functie. Reizigers kunnen hun orders plaatsen en later airside ophalen….

Vliegtuigorders stijgen weer

Vliegtuigorders stijgen weer

30/07/2021

Vliegtuigbouwers Airbus en Boeing zeggen te profiteren van het voorzichtige herstel van de luchtvaartsector, die zware klappen kreeg als gevolg van de coronacrisis. Bedrijven plaatsen weer orders, die ze eerder…

Weer kleine nettowinst Accor

Weer kleine nettowinst Accor

29/07/2021

Accor heeft over het eerste halfjaar ondanks verder omzetverlies een kleine nettowinst geboekt, tegenover megaverlies in H1 van 2020. Het hotelbedrijf reorganiseerde fors en zag daardoor de kosten dalen. Topman…