
De Element Hotels, voor langer onderdak, blijven onder de nieuwe eigenaar Marriott een snel groeiend merk, zegt CEO Arne Sorensen van Marriott. Deze maand ging in Amsterdam ook een Element Hotel open.
Element Hotels, waar de veelal zakelijke gasten langer, luxer en huiselijker kunnen verblijven dan in een regulier hotel, vormen een onderdeel van Starwood Hotels & Resorts, de Amerikaanse keten die onlangs werd overgenomen door concurrent Marriott International. De integratie van beide bedrijven is inmiddels in volle gang.
Hoewel Marriott nog niet kan zeggen of alle hotelmerken van Starwood zelfstandig zullen blijven bestaan – samenvoegen met bestaande hotels van Marriott is ook een optie – blijven de Element Hotels zeker intact.
Het type hotels zoals Element was namelijk afwezig in de stal van Marriott. “Wij denken dat het een merk is dat snel zal groeien na de fusie,” zei CEO Arne Sorensen van Marriott tijdens een gesprek met investeerders. “Element kan een interessant alternatief zijn voor het huren van gewone huizen of van deelplatformen zoals Airbnb.”
Element begon met het eerste hotel in 2008 en groeide sindsdien langzaam tot zeventien vestigingen nu. Een veel grotere uitbreiding zat al in de pijplijn voordat Marriott Starwood overnam en deze wordt doorgezet. De komende twee jaar zullen dertig nieuwe Elements opengaan, waarvan 22 in de Verenigde Staten en Canada.