Home / Hotels / iPhone-gebruikers boeken luxueuzere hotels

iPhone-gebruikers boeken luxueuzere hotels

iPhone-gebruikers boeken luxueuzere hotels

iPhone- en iPad-gebruikers hebben een voorkeur voor viersterrenaccommodaties, terwijl gebruikers van Android vaker kiezen voor een driesterrenhotel. Dit meldt Hotels.com op basis van boekingcijfers van haar mobiele apps.

Bijna een derde (31 procent) van alle mobiele boekingen die reizigers uit Europa in het eerste kwartaal van dit jaar maakten  met de app van Hotels.com betrof een overnachting op dezelfde of de volgende dag. 

Meer dan de helft (54 procent) van alle mobiele hotelboekingen was voor een kort verblijf van één nacht. Deze cijfers laten zien dat veel reizigers de mobiele app gebruiken om ‘on the go’ een hotelkamer te zoeken en boeken.

In de eerste drie maanden van dit jaar boekten reizigers uit Europa het vaakst een viersterrenhotel. Dat geldt ook voor mobiele boekers uit Nederland. Reizigers uit Nederland zochten het vaakst naar hotels in Amsterdam, gevolgd door Parijs, New York, Londen en Barcelona.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
ZAKENREIS stopt in 2022

ZAKENREIS stopt in 2022

31/12/2021

In april 1999 schreef mijn vader Kees Hundepool (92), die in 1967 Zakenreis lanceerde, zijn laatste voorwoord. Een maand later ik mijn eerste. Nu, ruim 27 jaar nadat ik in…

TMC Special 2022 – Uniglobe

TMC Special 2022 – Uniglobe

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – STI

TMC Special 2022 – STI

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – CWT

TMC Special 2022 – CWT

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….