Home / Hotels / IHG koopt belang in Regent

IHG koopt belang in Regent

IHG koopt belang in Regent

De InterContinental Hotels Group (IHG) koopt een belang van 51 procent in Regent Hotels. De Britse hotelketen betaalt 39 miljoen dollar voor de veel kleinere Taiwanese branchegenoot.

IHG, beursgenoteerd, had onlangs al laten weten het overschot aan cash van de groep niet te zullen uitkeren als extra dividend voor de aandeelhouders, maar te zullen aanwenden voor overnames.

Regent telt nu zes hotels: twee in Europa en vier in Azië. Zeven nieuwe vestigingen gaan tussen nu en 2021 open. IHG zegt het merk verder te willen uitbreiden tot een portefeuille van veertig.

IHG is onder meer bekend van de merken Holiday Inn en Crowne Plaza. Het bedrijf boekte in 2017 een operationele winst van 750 miljoen dollar op een omzet van 25 miljard dollar.

Lolke van der Heide
Door: | lolke[at]zakenreis.nl
Lolke van der Heide schrijft sinds 2007 voor Zakenreis over de luchtvaart en reiswereld.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
ZAKENREIS stopt in 2022

ZAKENREIS stopt in 2022

31/12/2021

In april 1999 schreef mijn vader Kees Hundepool (92), die in 1967 Zakenreis lanceerde, zijn laatste voorwoord. Een maand later ik mijn eerste. Nu, ruim 27 jaar nadat ik in…

TMC Special 2022 – Uniglobe

TMC Special 2022 – Uniglobe

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – STI

TMC Special 2022 – STI

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – CWT

TMC Special 2022 – CWT

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….