Home / Hotels / Hotel Okura is meer dan vijfsterren

Hotel Okura is meer dan vijfsterren

Hotel Okura is meer dan vijfsterren

Het Amsterdamse hotel Okura heeft als eerste hotel in Nederland een sterrenschild gekregen, waarmee het nu eigenlijk een vijfsterren-plus accommodatie is. Okura kreeg het schild uitgereikt van Koninklijke Horeca Nederland, dat de officiële toewijzing van hotelsterren in Nederland onder haar hoede heeft genomen.

Dit jaar vindt de overgang plaats van de Nederlandse naar de nieuwe Europese hotelsterrenclassificatie. “De Europese sterren onderscheiden zich onder andere door in elke categorie een superior status toe te kennen aan hotels met onderscheidende faciliteiten,” licht KHN toe. Okura valt dus als eerste hotel deze eer ten deel, het hotel is daarmee ook het eerste in Nederland dat de nieuwe Europese indeling omarmt.

“Voordeel van de hotelsterren ligt in een beoordeling van de aanwezige faciliteiten. Het geeft de gast de mogelijkheid een vergelijking te maken met andere hotels in Europa,” aldus KHN. De belangenorganisatie wilde zich al langer aansluiten bij de normen van de Hotel Stars Union (HSU) en per 1 januari van dit jaar is dat een feit.

De hotelclassificatie wordt uitgevoerd door het Centrum voor Publieke Innovatie onder de merknaam Hotelsterren. Zestien landen in Europa werken samen aan de Europese normering, inclusief Nederland hebben nu dertien landen de HSU ingevoerd. In alle landen die deelnemen zijn nu meer dan 20.000 hotels met de nieuwe classificatie; in Nederland hebben volgens KHN 1.100 hotels zich gemeld.

Door:

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
ZAKENREIS stopt in 2022

ZAKENREIS stopt in 2022

31/12/2021

In april 1999 schreef mijn vader Kees Hundepool (92), die in 1967 Zakenreis lanceerde, zijn laatste voorwoord. Een maand later ik mijn eerste. Nu, ruim 27 jaar nadat ik in…

TMC Special 2022 – Uniglobe

TMC Special 2022 – Uniglobe

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – STI

TMC Special 2022 – STI

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – CWT

TMC Special 2022 – CWT

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….