
Canopy-hotels zullen worden gevestigd in “goede buurten” en “levendige secundaire markten”. De nadruk in het ontwerp komt ook te liggen op lokaal design, eten, drinken, kunst en kennis, zodat Canopy-hotels geen eenheidsworst worden. Verder belooft Hilton een “complete ervaring en verrassende extra’s”. Dit komt in de praktijk neer op wifi, een “ambachtelijk” ontbijt, een lokaal welkomstgeschenk en een proeverij van lokale bieren, wijnen of andere dranken.
Canopy by Hilton zal wereldwijd groeien door middel van nieuw- en ombouw. Vooralsnog zijn er elf intentieverklaringen getekend in de volgende buurten:
- Canopy Portland | Pearl District
- Canopy London | Buurt wordt nog bekend gemaakt
- Canopy Miami | Brickell
- Canopy Washington, D.C. | Bethesda North
- Canopy San Diego | Gaslamp Quarter
- Canopy Nashville | Downtown
- Canopy Savannah | Historic District
- Canopy Indianapolis | City Centre
- Canopy Charlotte | Uptown
- Canopy Oklahoma City | Bricktown
- Canopy Ithaca | The Commons
De nadruk ligt dus vooralsnog op Amerika.