Home / Hotels / Gratis wifi en ontbijt 
belangrijkst bij keuze hotel

Gratis wifi en ontbijt 
belangrijkst bij keuze hotel

Gratis wifi en ontbijt 
belangrijkst bij keuze hotel

Bij het selecteren van een hotel is voor 76 procent van de zakenreizigers gratis wifi het belangrijkst. Tachtig procent vindt dat het ontbijt bij de kamerprijs inbegrepen moet zijn. Dit meldt Logis Hotels.

Ook belangrijk zijn lidmaatschap van een loyaliteitsprogramma (70 procent) en de aanwezigheid van een goed restaurant (iets meer dan de helft). Sportfaciliteiten zijn voor zakelijke gasten minder interessant: 32 procent vindt dit onbelangrijk tot zeer onbelangrijk.

Verder tonen de resultaten aan dat zakelijke gasten net zo lief hun verblijf boeken via een boekingssite als via het hotel zelf. Bijna de helft denkt dat via een boekingssite de beste prijs te krijgen is. Vijfendertig procent denkt juist via het hotel zelf de aantrekkelijkste prijs te kunnen boeken. 71 procent van de zakenreizigers boekt hun verblijf zelf en in 6 procent van de gevallen neemt de secretaresse deze taak op zich.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
NDC-deal Travelport en IAG 

NDC-deal Travelport en IAG 

02/12/2021

Travelport heeft een overeenkomst gesloten met de vier leden van de International Airlines Group (IAG) over NDC, de New Distribution Capability. Dit heeft het technologiebedrijf donderdag bekendgemaakt. IAG bestaat uit…

Trein wint terrein op vliegtuig

Trein wint terrein op vliegtuig

02/12/2021

Grote bedrijven nemen voor zakenreizen ‘steeds vaker’ de trein in plaats van het vliegtuig, zo blijkt uit een analyse van de Werkgroep Internationale Trein. Het onderzoek vond plaats vóór de…

ADP en Schiphol uit elkaar

ADP en Schiphol uit elkaar

02/12/2021

Aéroports de Paris (ADP) en de Royal Schiphol Group zijn sinds begin deze maand definitief geen partners meer, een breuk die afgelopen zomer al werd aangekondigd. De twee luchthavenbedrijven hadden…

Excuus KLM aan passagiers

Excuus KLM aan passagiers

30/11/2021

KLM heeft excuses aangeboden voor de chaos van vrijdag op Schiphol rond twee vluchten uit Zuid-Afrika. De ruim 600 passagiers moesten urenlang wachten, aan boord en op de luchthaven, om…