Home / Hotels / Gratis wifi en ontbijt 
belangrijkst bij keuze hotel

Gratis wifi en ontbijt 
belangrijkst bij keuze hotel

Gratis wifi en ontbijt 
belangrijkst bij keuze hotel

Bij het selecteren van een hotel is voor 76 procent van de zakenreizigers gratis wifi het belangrijkst. Tachtig procent vindt dat het ontbijt bij de kamerprijs inbegrepen moet zijn. Dit meldt Logis Hotels.

Ook belangrijk zijn lidmaatschap van een loyaliteitsprogramma (70 procent) en de aanwezigheid van een goed restaurant (iets meer dan de helft). Sportfaciliteiten zijn voor zakelijke gasten minder interessant: 32 procent vindt dit onbelangrijk tot zeer onbelangrijk.

Verder tonen de resultaten aan dat zakelijke gasten net zo lief hun verblijf boeken via een boekingssite als via het hotel zelf. Bijna de helft denkt dat via een boekingssite de beste prijs te krijgen is. Vijfendertig procent denkt juist via het hotel zelf de aantrekkelijkste prijs te kunnen boeken. 71 procent van de zakenreizigers boekt hun verblijf zelf en in 6 procent van de gevallen neemt de secretaresse deze taak op zich.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
ZAKENREIS stopt in 2022

ZAKENREIS stopt in 2022

31/12/2021

In april 1999 schreef mijn vader Kees Hundepool (92), die in 1967 Zakenreis lanceerde, zijn laatste voorwoord. Een maand later ik mijn eerste. Nu, ruim 27 jaar nadat ik in…

TMC Special 2022 – Uniglobe

TMC Special 2022 – Uniglobe

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – STI

TMC Special 2022 – STI

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – CWT

TMC Special 2022 – CWT

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….