
Het Waldorf Astoria in Amsterdam heeft drie nieuwe producten geïntroduceerd, als onderdeel van het platform Luxury Experiences van moederbedrijf Hilton. Gasten kunnen ‘bijzondere ervaringen’ ondergaan in het hotel of daarbuiten.
De meest uitgebreide excursie heet The Dutch Dream, een vlucht per helikopter vanuit Amsterdam naar Texel, waar een picknick op het strand plaatsvindt, voorafgaand aan de terugvlucht. Alternatieve ervaring is Unpack the true story, een rit per paardenkoets binnen Amsterdam, naar het Ships Chandlers Warehouse, een authentieke 17e-eeuwse winkel voor scheepsbenodigdheden. Behalve een privédiner krijgen de gasten de geschiedenis van het pand en de omgeving opgedist.
Mindfulness
De derde mogelijkheid is het ondergaan van de app Mindfulness in the Garden, die kosteloos is voorbehouden aan Gold en Diamond leden van het loyalty programma Hilton Honors. Het betreft een mindfulness sessie in het Theehuis van het hotel. Het bedrijf werkt hierin samen met Headspace, een bedrijf gespecialiseerd in meditatie en mindfulness via apps. Waldorf Astoria Amsterdam gaat er prat op ‘de primeur’ te hebben van deze ‘signature mindfulness applicatie.’
Hilton zegt met Luxury Experiences in te spelen op het feit dat veel gasten (47 procent), onder wie zakenreizigers, uitstapjes van te voren plannen. Eigen onderzoek van de hotelketen wijst verder uit dat een op de vijf gasten gebruik maakt van de loyaliteitsapp of de digitale conciërge. Luxury Experiences zijn alleen beschikbaar bij Waldorf Astoria Hotels & Resorts en Conrad Hotels & Resorts, de twee topmerken van Hilton.